Jutro już w sprzedaży w salonach prasowych, dziś na shop.pixel-magazine.com PIXEL. nr 49. A w numerze:

LOADING

PIXEL HEAVEN 2019
Fotorelacja z naszego ulubionego eventu. Za miesiąc będą impresje o najbardziej niezwykłych wydarzeniach, jakie miały miejsce na tegorocznym Pixel Heaven.

W MIEŚCIE GRZECHU
Dlaczego hazard przetrwał te wszystkie burzliwe lata, a branża automatów arcade praktycznie umarła? Wizyta Pixela w Las Vegas!

DREADFUL BOND
Rozmawiamy z twórcami nowej gry opartej na twórczości włoskiego mistrza filmowej grozy, Daria Argento.

STREAMING GIER
Od kilku miesięcy jest to gorący temat w branży elektronicznej rozrywki. Czy możliwa będzie sytuacja, że najnowszymi grami będziemy się bawić na urządzeniach mobilnych i na nienowym sprzęcie w domach?

INDYKARIUM
Borek wypatruje przez lornetkę godnych oka indyków, tropi branżowe eventy i sprawdza, komu wręczono jaką nagrodę.

RAPORT Z CHIN
Wysłaliśmy naszego reportera do Państwa Środka, żeby zbadał, jak wykuwają się tam gry niezależne.

WYWIAD Z TWÓRCAMI TOTAL WAR: THREE KINGDOMS
Rozmowa z Creative Assembly miała miejsce na ich terenie – w podlondyńskim Horsham.

PLAY THE GAME

TOTAL WAR: THREE KINGDOMS
Najbardziej udana jak dotąd w tym roku premiera na Steamie, poważna strategia zrealizowana na najwyższym poziomie.

MORTAL KOMBAT 11
Krwawy, dynamiczny, wciągający. Ale czy lepszy od poprzednich odsłon?

TALES OF THE NEON SEA
Na początku przez chwilę można się nabrać, że ten świat żyje. Dalej jest gra przygodowa w platformowej oprawie; wszystko bardzo retro, czy nawet – staroświeckie.

DARK DEVOTION
Wymagający roguelike, który już samym – przytłaczającym gracza – mrocznym klimatem aż prosi się o porównania do serii Souls.

PATHWAY
Pathway jest grą absolutnie prześliczną i wzorem tego, jak mądrze i nowocześnie wykorzystywać pixel art.

IMPERATOR: ROME
Gra bardzo skupiona na polityce – budowaniu relacji między wpływowymi familiami w danym państwie, gromadzeniu wpływów przez handlowanie przysługami i zobowiązaniami, oraz tworzeniu sojuszów, które mogą znacząco zmieniać przebieg wojen.

WHISPERS OF A MACHINE
Szepty Maszyny to bardzo przyjemna przygodówka point & click, z nordycką scenerią i nazwami bohaterów oraz kryminalną fabułą.

UBOAT
Musimy zejść na ląd, porozmawiać z oficerem sztabowym i dopiero od niego uzyskać stosowne rozkazy (trzy stopnie trudności misji), a potem wrócić na pokład, wyjść z portu, wyznaczyć kurs i płynąć, płynąć, płynąć.

STEAMWORLD QUEST
Uniwersum SteamWorlda pełne jest parowych robotów, robiących dziwne rzeczy – mieliśmy już dwie westernowe edycje, wyprawę w kosmos, a teraz zabawę w lochy i smoki.

CLOSE TO THE SUN
Gra będzie smakowitym kąskiem dla fanów takich tytułów jak Layers of Fear czy The Station.

GUARD DUTY
Historię rozpoczynamy w roku 2074 w apokaliptycznym świecie przyszłości, gdzie dochodzi do walki pomiędzy demonem i Agentem Starbornem.

DAYS GONE
Były wojskowy i członek motocyklowego gangu, a obecnie łowca nagród do wynajęcia, razem ze swoim przyjacielem Boozerem przemierza na motocyklu malownicze lasy i góry Oregonu.

RAGE 2
Witajcie na Ziemi po apokalipsie. Cywilizacja, jaką znamy, przestała istnieć. Niewielka część ludzkości przetrwała zderzenie z asteroidą Apophis.

PLAGUE TALE: INNOCENCE
W potwornych, pozbawionych krzty nadziei czasach pozostawione samemu sobie rodzeństwo – Amicia i Hugo – będzie musiało nauczyć się sobie ufać, by ocalić życie.

HALL OF FAME

GREAT GIANA SISTERS
Jedna z najdroższych edycji pudełkowych na rynku. Legenda sprzed ponad 30 lat, której korzenie wydają się bardzo nieoczywiste. Jak tak prosta gra mogła stać się tak sławna?

W SIECI ATARI
Wyprawa przez Dolinę Krzemową w poszukiwaniu miejsc i wspomnień związanych z Atari.

RAYMAN
Pierwsza odsłona tej serii była traktowana przez Ubi Soft (bo tak nazywała się ta spółka do 2003 roku) jak eksperyment.

BETHESDA
Dzieje firmy rozpoczynającej od zręcznościówek, a po trzech dekadach jawi się jako jeden z czołowych dostarczycieli wirtualnych światów.

SECRET LEVEL

GRY I MUZYKA
Prawne aspekty wykorzystywania utworów muzycznych w grach wideo.

PIOSENKI W GRACH
Były wykonywane przez największych albo przez ekipy podszywające się pod największych tuzów muzyki rozrywkowej.

BIG BOX: CAMPAIGN
Gra z 1992 roku wydana przez Empire Interactive. Rzecz dziś zupełnie zapomniana, ale naszym zadaniem jest odkurzanie podobnych tytułów, zwłaszcza gdy ukazały się w ciekawych edycjach.

DUNGEONS & DRAGONS 5.0
Rebel wydał na polskim rynku piątą edycję systemu D&D. To dobry powód do tego, żeby porozmawiać nie tylko o niej, ale i legendzie Lochów i smoków.

KOSMICZNE BOOSTERY
W modelach rakiet wykorzystujących silniki na paliwo stałe jego masa wynosi kilka gramów. Prawdziwe rakiety wykorzystują ten nośnik energii z reguły w silnikach pomocniczych, zwanych boosterami.

SIDEQUEST
Znów filmy, seriale, komiksy, anime, planszówki i inne dobra popkultury.

FELIETON ŚLEDZIA
W 2005 roku ukazała się gra Lumines na PlayStation Portable. Ta gra miała dogłębny wpływ na growy żywot Śledzia.

CREDITS

GRY DLA DZIECI
Często pytacie w swoich listach, w jakie gry komputerowe grać z dziećmi. Dzisiaj odpowiedź jest oczywista.

FELIETON MARCINA GRANATA
Gry wideo to medium, które było zdolne do machnięcia ręką na podróż bohatera już na początku swojego istnienia.

OUTLAST
Wydany we wrześniu 2014 roku na PC Outlast szybko okazał się branżową sensacją, przyciągając uwagę czołowych youtuberów i zyskując uznanie w oczach Clueless Gamera, czyli niezwykle popularnego gospodarza talk-show – Conana O’Briena we własnej osobie.

MAGIA
Poszukiwacz przygód o imieniu Alakhin, który postanowił zwiedzić tajemniczy zamek w miejscowości Skyawar, budzi się jako duch.

AUTOFIRE
Nowości z różnych frontów elektronicznej rozrywki. Oficjalne ogłoszenia prasowe, przypuszczenia, ploteczki i spostrzeżenia.

FELIETON GAWRONA
Drogi programisto, właścicielu studia czy wydawco. Skoro już nie chcesz tworzyć dzieł open source, to chociaż nie bądź egoistą!

FELIETON ALEXA
Szczęście grania w gry komputerowe było dla Kapitana tożsame ze zjawiskiem, które w gamedevie nazywają uczenie „immersją” – pełnym wciągnięciem do świata gry, zanurzeniem i rozpuszczeniem w nim.

FELIETON BORKA
Borek naukę Unreala zaczął od uruchomienia Puszki pod emulatorem ZX Spectrum i debuggerem, żeby móc wyciągnąć mapę z oryginalnego pliku.