Miło nam poinformować, że 46. numer Pixela dostępny jest od dziś w kioskach, salonach prasowych i na stronie shop.pixel-magazine.com.

A OTO CO ZNAJDZIECIE W NUMERZE

LOADING

EXP, SKILLE I LEVELE
Na azjatyckim rynku pojawia się coraz więcej niebędących grami opowieści wykorzystujących mechanizmy z gier RPG przy budowie świata, postaci i fabuły.

INDYKARIUM
Kolejne wydanie rubryki Borka, kuriera dostarczającego przegląd wydarzeń w środowisku twórców gier niezależnych.

NETFLIX
Siedziba giganta w Los Gatos w Dolinie Krzemowej, gdzie rodzą się pomysły na seriale i interaktywne programy. Byliśmy tam!

PLAY THE GAME

ANTHEM
Electronic Arts i BioWare zapowiadały tę grę od dawna, właściwie od momentu, gdy opadł kurz po Mass Effect 3.

EASTSHADE
Nasze objawienie miesiąca. W jaki sposób można wykonać powrót do przeszłości, posługując się nowoczesnymi narzędziami? Właśnie w taki.

KINGDOM HEARTS III
To nie mogła być zła gra, skoro oczekiwania wobec niej były tak duże, a japońska ekipa tak dobrze rozumie miliony swoich fanów.

CIVILIZATION VI: GATHERING STORM
Nieważne ile lat upłynęło od wydania podstawki – Firaxis dowozi kolejne dodatki do Cywilizacji prawie niczym osobne gry.

STILLNESS OF THE WIND
Jedna z tych artystowskich gier, w których emocje i fabuła liczą się bardziej niż grafika i muzyka.

FAR CRY NEW DAWN
Joseph Seed puścił świat z dymem. Kilkanaście lat później to nie on jest jednak królem na dymiących jeszcze zgliszczach…

GOD EATER 3
I jeszcze raz postapokaliptyczna wizja, tyle że tym razem z potworami groźniejszymi od smoków. W konwencji zręcznościowej.

JUMP FORCE
Ludzie ze Spike Chunsoft pełnymi garściami czerpali z dorobku serii Dragon Ball Xenoverse, tworząc grę, która ma relaksować po trudnym dniu pracy.

CRACKDOWN 3
Ponad 10 lat temu emocjonowaliśmy się pierwszym Crackdownem na Xboxie 360, a tymczasem seria znów się rozrosła i pojedynki w futurystycznym mieście toczą się dalej.

AWAY: JOURNEY TO THE UNEXPECTED
Francuska gra nawiązująca do anime z lat dziewięćdziesiątych, wyrosła z tej samej nostalgii, którą czuje się wspominając C+.

FEUDAL ALLOY
Jako robot z akwarium na głowie przemierzamy rozbudowany labirynt w poszukiwaniu zemsty za okradzionych roboemerytów… Ale to dopiero początek tej szalonej bajki.

METRO EXODUS
W cieniu zmagań pomiędzy Epic Store a Steamem ukazała się ta wielce oczekiwana gra. Olśniewa, aczkolwiek nie jest pozbawiona znaczących wad.

MAGE’S INITIATION
Praktyczne odtworzenie klimatów z King’s Quest i Quest for Glory. Co z tego, że ponad dwie dekady później?

HALL OF FAME

SILENT STORM
Narzekano, że wśród Najlepszych Gier Na Świecie nie dostarczamy przebojów strategicznych, a tych przecież trochę było. Sir Haszak zabrał się więc za Silent Storm – jedną z najjaśniejszych gwiazd po nowym milenium.

DAVID PLEASANCE
Obszerna rozmowa z byłym szefem Commodore UK, człowiekiem, który znał osobiście Irvinga Goulda i Jacka Tramiela.

ENIGMA JACKA TRAMIELA
Dziesięciostronicowy artykuł o młodości założyciela Commodore. Nieznane fakty, odkrywanie dziejów, o których Jack Tramiel niezbyt chętnie mówił w wywiadach.

POCZĄTKI GRAFIKI KOMPUTEROWEJ
W czasach na długo przed powstaniem Ponga twórcy wirtualnych światów musieli się głowić na tym, jak stworzyć na ekranie kółko albo krzyżyk.

SILENT HILL
Geneza Piramidogłowego i jego koleżków w artykule podsumowującym dzieje serii mającej się zmagać z Resident Evilem.

SECRET LEVEL

WARHAMMER 4TH EDITION
Nie tylko o najnowszej edycji, lecz również o recepcji oryginalnego Warhammera nad Wisłą.

MAGAZYN IKS
Istniał wiele lat temu pewien miesięcznik – nie tak popularny jak Bajtek czy Komputer, lecz mający ogromny wpływ zwłaszcza na starszych miłośników informatyki.

BIG BOX
Tym razem zaglądamy do pudełeczka z pierwszym Eye of the Beholder, żeby wydobyć historię o tym, jak erpegi zdobywały świadomość graczy na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych.

KOSMICZNY GRAND TOUR
Choć naszą wyobraźnię rozpalają nieodległe załogowe loty wokół Księżyca czy trochę bardziej mglista wizja lotu na Marsa, to nie powinniśmy się ograniczać.

SIDEQUEST
Znów filmy, seriale, komiksy, anime, planszówki i inne dobra popkultury na sześciu stronach Pixela.

FELIETON ŚLEDZIA
Nie dotarł tak szybko jak trzy ostatnie odcinki, ale zdążył przed włączeniem prądu w maszynach drukarskich.

CREDITS
ZAGINIONE W AKCJI
Przeboje z lat osiemdziesiątych, które miały ukazać się na nowe platformy, były zapowiadane, ale potem rozpłynęły się jak mgła.

CMENTARZE W GRACH WIDEO
Bardzo niezwykły artykuł Pawła Schreibera o wirtualnych nekropoliach, które pojawiały się głównie w produkcjach RPG, aczkolwiek widywaliśmy je również w przygodówkach.

FELIETON MRW
Najgorsza rzecz, jaka się przytrafiła polskiej popkulturze – „Shrek”. Animowany film o obleśnym, ale czułym ogrze, który wraz z zaprzyjaźnionym osłem ratuje księżniczkę, jednocześnie wywracając schematy znane z baśni.

ODMIENNOŚĆ W GRACH
Czasem niepełnosprawni, czasem z problemami psychicznymi, jeszcze w innych przypadkach pozbawieni głosu lub słuchu – tacy bohaterowie również przemykają po cyfrowych środowiskach.

AUTOFIRE
Nowości z różnych frontów elektronicznej rozrywki. Oficjalne ogłoszenia prasowe, przypuszczenia, ploteczki i spostrzeżenia.

FELIETON GAWRONA
Oto i on – druga część spółki autorskiej Alex & Gawron w końcu debiutuje z autorską wypowiedzią w Pixelu.

FELIETON ALEXA
Alex przeczytał książkę i nie był to wcale nowy George Orwell czy Seneka…

FELIETON BORKA
Rzecz niesamowita – Borek zaczął grać w battle royale i znalazł w nim sposób na relaks po ciężkim dniu pracy.

PS.
Zapraszamy na Pixel Heaven Games Festival & More 2019! www.pixelheavenfest.com