Noworoczny Pixel nr 44 już w salonach prasowych i na shop.pixel-magazine.com.
Zawartość numeru przedstawia się następująco:
LOADING
PODSUMOWANIE 2018 ROKU
Redaktorzy Pixela piszą, co ich urzekło i zmierziło w światku gier w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Oprócz tego udało nam się zebrać głosy od prawie 40 redaktorów i współpracowników, żeby stworzyć jak najbardziej wiarygodne TOP 10 najlepszych naszym zdaniem tytułów minionego roku.
INDYKARIUM
Nowa rubryka! Na 4 stronach Borek opisuje, co gulgocze w indyczym światku. Nowości i refleksje dotyczące indie games.
MILES JACOBSON – WYWIAD
Sir Haszak spotkał się w celach zawodowych z twórcą serii Football Manager.
GAMES FOR IMPACT
W Warszawie odbyła się konferencja poświęcona grom zaangażowanym społecznie. Przybyli na nią m.in. twórcy That Dragon Cancer. Takie eventy powinien odwiedzać TVN, a wówczas może mniej byłoby materiałów o szkodliwym wpływie gier na umysły ludzi.
ROK KARCIANEK
Przyglądamy się najważniejszym karciankom, które w 2018 roku walczyły o dominację w elektronicznej rozrywce.
PLAY THE GAME
TETRIS EFFECT
Gra logiczna dostępna wyłącznie na PlayStation 4 wciąga jak ruchome piaski…
JUST CAUSE 4
Rico Rodriguez znów skacze… bez spadochronu, odwala misje w stylu Arnolda z Commando oraz eksploruje piękny świat pełen wybuchających beczek.
DARKSIDERS III
Ekipa Gunfire Games zrobiła sobie przerwę od VR (znakomity Chronos!), żeby powrócić do tego, przy czym wcześniej pracowali, czyli walką z hordami przeciwników w apokaliptycznej scenerii.
POKEMON: LET’S GO PIKACHU
W okolicy świąt Nintendo wypuszcza kolejne odsłony swoich klasycznych serii.
BENDY AND THE INK MACHINE
Surwiwal na wesoło… a może raczej na smutno?
UNDERWORD ASCENDANT
Czekaliśmy na tę grę od miesięcy, jeśli nie lat. Oto ekipa Paula Neuratha, twórcy Ultimy Underworld, powraca, żeby stworzyć kolejnego RPG w podobnym duchu!
FOOTBALL MANAGER 2019
Jak co roku pożywka dla fanów taktycznego planowania meczów piłkarskich. Liczą się detale, które udało się zmienić i usprawnić.
2084
Największe zaskoczenie miesiąca – coś, co rozpoczęło żywot jako projekt na game jamie, wyewoluowało do gry opublikowanej na Steamie, która nadal się rozwija.
X4 FOUNDATIONS
Jedna z tych dużych, pięknych graficznie, drogich produkcji stawiających za cel eksplorację przestrzeni kosmicznej.
JAGGED ALLIANCE: RAGE!
I oto kolejny wielki powrót – serii Jagged Alliance, znanej z niesztampowego podejścia do turowych strategii.
GRIS
Miał być wielki hit porównywalny z The Journey i nawet na gamescomie obserwatorzy nie mogli się nadziwić, jak to pięknie wygląda.
WARHAMMER 40K: MECHANICUS
Przejmujemy kontrolę nad najbardziej zaawansowaną armią Imperium – Adeptus Mechanicus.
THEA 2: THE SHATTERING
Po Awakening przyszedł czas na kolejną Theę od rodzimego studia MuHa Games, reklamującego się jako producent „najlepiej wypieczonych gier świata”.
SUPER SMASH BROS ULTIMATE
Tego można było się spodziewać – dotarł robiący największą furorę hit na Switcha.
FARMING SIMULATOR 19
Nie wszyscy są fanami tego typu rozrywki, jednak cześć z nas lubi odpoczywać orząc pola.
GUGRAVE VR
KILLER7
Klasyk z PlayStation 2 powrócił w nowych szatach i zawrócił w głowie naszemu recenzentowi.
HALL OF FAME
CRUSADER – NAJLEPSZA GRA NA ŚWIECIE
To było kilka lat po tym, gdy Metallica nagrała „Unforgiven”. Crusader – bez wyrzutów sumienia. I bez żalu. Bardzo brutalne i nihilistyczne gry w czasie, gdy branża nie była w pełni na nie przygotowana.
JOHN CUTTER – WYWIAD
Usiedliśmy do lunchu z producentem Defender of the Crown i Betrayal at Krondor, z czego zrodził się czterostronicowy wywiad o Cinemaware, Dynamixie i nie tylko.
YAKUZA
Historia serii, która rozpoczęła żywot pod skrzydłami Segi już 14 lat temu.
F.E.A.R.
Z perspektywy czasu patrząc, były to jedne z najbardziej na serio zrealizowanych horrorów w elektronicznej rozrywce. I jednocześnie straszyły a nie budziły śmiech.
SECRET LEVEL
NIE DO POPRAWY
Najsłynniejsze i najdziwniejsze błędy w grach wideo.
WARRIORS
Najpierw powstał kultowy film Waltera Hilla, a po nim powstała gra Rockstar Games – być można najmniej typowa w dorobku tej firmy.
BIG BOX
Rozmawialiśmy, żeby tym razem przyjrzeć się jakiemuś pudełku od Lucasfilm Games. Żeby nie być sztampowymi, nie padło na Maniac Mansion, lecz na mało znany symulator.
KOSMICZNE LUSTRA
Na Ziemi dostęp do darmowego oświetlenia słonecznego jest siłą rzeczy mocno ograniczony. Co innego w kosmosie, gdzie Słońce widoczne jest właściwie cały czas.
SIDEQUEST
Druga nowa rubryka w numerze. Sidequest wchłonął dotychczasowe dwa działy z Secret Levelu: Kartką i kostką oraz Anime, a także doposażył się o tematy z dziedzin filmu, literatury i kilku innych. To lepsze Resetowe Odloty, dział informujący gracza, co warto robić w czasie wolnym od grania na komputerze czy konsoli.
FELIETON ŚLEDZIA
Śledziu niepomiernie nas zaskakuje już drugi raz oddając swój obrazkowy felieton kilka dni przez ostatecznym terminem. Oto jak pozytywnie ojcostwo działa na ludzi!
CREDITS
DEVIL MAY CRY
Niedługo pojawi się „piątka”, co wykorzystujemy do zrobienia wiwisekcji całej serii.
ICE-PICK LODGE
Moskiewskie studio znane najbardziej z gry zatytułowanej Pathologic. Nie mogło być lepiej.
FELIETON WOJCIECHA PIJANOWSKIEGO
W dobrym westernie musi pojawić się czarny charakter, musi być strzelanina, bar, partia pokera i oczywiście główny bohater o nieskazitelnym charakterze.
ŚWIT I ZMIERZCH PRZYGODÓWEK
O przygodówkach kilka razy pisaliśmy, ale nigdy w taki sposób. Ten artykuł wyjaśnia, dlaczego na początku lat dziewięćdziesiątych adventure games stały się najważniejszym menu wielu graczy, a potem przegrały swoją bitwę…
FELIETON MARCINA M. GRANATA
Nasz autor debiutuje w roli felietonisty niesamowicie osobistym wpisem o tym, jak gry wpłynęły na jego życie.
Z SOKOŁEM PNIEWY
Niezawodny Bartek Kluska fedruje temat warszawskiego licealisty, który z niczego wyczarował menedżera piłkarskiego lepszego od tych, nad którymi siedziały całe zespoły w Europie Zachodniej.
AUTOFIRE
Nowości z różnych frontów elektronicznej rozrywki. Cały czas dopracowujemy formułę – jest to miks najciekawszych newsów, które ukazały się na Pixelpoście z autorskimi relacjami i recenzjami.
HARDWARE MIESIĄCA
Trzy zestawy słuchawkowe oferowane pod marką Lioncast mogą pozytywnie zaskoczyć jakością wykonania w swojej klasie.
FELIETON ALEXA
Ironicznie, to wiele osób wspomina Krzysztofa Kubeczkę jako „pierwszego trolla ery przedinternetowej”…
FELIETON BORKA
Borek dostarcza temat do dyskusji o tym, jak rzeczywistość śmieje się z naszych prób jej szufladkowania.
Dlaczego w waszym czasopiśmie jest tak dużo błędów merytorycznych? Nigdy wcześniej nie słyszałem żeby 11 bit studios zrobiło grę pod tytułem „This Means War” ale o tym że wyprodukowało „This War Of Mine” jak najbardziej. Jest jeszcze parę błędów spowodowanych zapewne brakiem tak zwanego researchu i są one tak widoczne że aż nie wypada żeby takowe znajdowały się w piśmie, z które życzycie sobie 14,50 zł.
Nie ma tak „dużo błędów” merytorycznych. Powiedziałbym, że nie ma ich prawie wcale. Zwracam też pańską uwagę, że błąd merytoryczny to błąd dotyczący treści sprawy, a nie jej strony formalnej. Dlatego osobiście błędem merytorycznym bym tego nie nazwał. Pomylenie tytułów przez autora i recenzenta, który recenzował This War of Mine (a Haszak to robił), raczej nie świadczy o tym, że nie znał gry i „się generalnie nie znał”, ale że rozkojarzył się, prawda? Oczywiście, korekta powinna to wychwycić. Za to posypujemy popiołem głowę.
Rozumiem że korekta też była rozkojarzona. Pełna profeska.
Dziękuję za odpowiedź. To jest pierwszy numer, który kupiłem i po przeczytaniu paru tekstów stwierdziłem że chyba dam wam kolejną szansę. Poza tym z chęcią poznam wasz punkt widzenia na wydarzenia w branży. Czekam na kolejne wydanie. 🙂