Już w sprzedaży detalicznej i na shop.pixel-magazine.com 41. wydanie Pixela. 

W numerze:
LOADING

WIELKA KSIĘGA GIER
Powrót na łono Pixela Bartka Kluski, opisującego pierwszą książkę, jaką zaprezentuje czytelnikom Idea Ahead, czyli wydawca naszego magazynu.

UBISOFT
Historia francuskiej firmy, najważniejsze przełomy, a przede wszystkim jej teraźniejszość i plany.

PAX WEST
Odwiedziliśmy imprezę w Seattle, będącym odpowiednikiem E3 w odniesieniu do mniejszych studiów i twórców niezależnych.

ARP GAMES
Wywiad z prezesem firmy zajmującej się wspomaganiem rodzimej produkcji gier.

PLAY THE GAME

SHADOW OF THE TOMB RAIDER
Tu nie tylko chodzi o cienie, lecz również o dynamikę i sprawnie rozwijającą się fabułę. Nowy Tomb Raider to jedno z ciekawszych wydarzeń roku.

SPIDER-MAN
Miasto z gry wideo, jakiego jeszcze nie widział świat. Oryginalny scenariusz i w efekcie nietuzinkowa gra superbohaterska, ale czy na pewno nie nazbyt krótka?

JON PAQUETTE WYWIAD
Rozmawialiśmy z głównym scenarzystą Spider-Mana o jego pracy w Insomniac Games.

VALKYRIA CHRONICLES 4
Niech nikogo nie zwiedzie „czwórka” w tytule. To nie jest niewolnicza kontynuacja, lecz rzecz stworzona dla miłośników erpegowych wyzwań liczonych w dziesiątkach godzin.

FIFA 19
Nie tylko kosmetyka, lecz wzbogacenie gry o Ligę Mistrzów i kilka innych nowości – powodują, że FIFA 19 będzie do ogrywania nie przez dziesiątki, lecz setki godzin.

PES 2019
Konkurent Electronic Arts nie ma łatwego życia, ale próbuje ścigać się z konkurentem poprzez dopracowywanie realizmu kopaniny.

FIREWALL ZERO HOUR
Nowa gra na PS VR wykorzystująca kontroler Aim powinna być lepsza od Bravo Team.

PARATOPIC
Nasz specjalizujący się w artystycznych, a czasami wręcz artystowskich grach redaktor odnalazł ten zacny okaz radujący umysł każdego miłośnika nietypowej elektronicznej rozrywki.

TORN VR
Zapowiadano tę grę jako jedno z największych wydarzeń VR roku, a okazało się, że…

TRAINS VR
Trzecia recenzowana przez nas w tym numerze gra na wirtualne gogle – tym razem rodzima produkcja logiczna odwołująca się do nostalgii starych kolejek torowych.

TWO POINT HOSPITAL
Członkowie ekipy Bullfroga, którzy niegdyś pracowali nad Theme Hospital, wypuścili unowocześnioną wersję swego pierwotnego pomysłu. Sir Haszak szanuje.

DRAGON QUEST XI
Kolejne „smocze zadanie” to przede wszystkim prześliczne środowiska oraz wszystko to, czego fani mogą się spodziewać po długowiecznej serii.

BARD’S TALE 4
Ekipa Briana Fargo dostarczyła to przygotowywane od kilku lat RPG ku uciesze fanów i pewnemu zaskoczeniu recenzentów. Bo to wcale nie wygląda jak ostatnie gry inXile…

MY BROTHER RABBIT
Klasyczna przygodówka od Artifex Mundi stara się opowiedzieć historię niczym z bajek typu „Alicja w krainie czarów”.

SCUM
Sieciowe zmagania podlane sosem battle royale. Niby jest to surwiwal, jednak podlano go kilkoma niecodziennymi sosami.

STRANGE BRIGADE
Jeśli przeczytacie tę recenzję, to praktycznie nie znajdziecie domniemanych wad. Czy to oznacza, że mamy do czynienia z grą doskonałą?

DEATH’S GAMBIT
Borek rzadko recenzuje gry, ale gdy się już za coś weźmie, należy oczekiwać porządnego zagłębienia się w bebechy programu.

LAMPLIGHT CITY
Dzieło ekipy konkurującej z WadgetEye, oddającej się słodkiej atmosferze, gdy przygodówki były najpopularniejszym gatunkiem gier na świecie.

HALL OF FAME

RICHARD GARRIOTT WYWIAD
Pixel siadł na prawie dwie godziny przy jednym stoliku z Lordem Britishem i rozmawiał o całej jego karierze, a zwłaszcza jej początkach.

ULTIMA
Korzystając z okazji, przypominamy dzieje najsłynniejszej sagi komputerowego RPG.

SCOTT ADAMS
To rzecz niebywała, że udało nam się namówić na rozmowę legendarnego twórcę przygodówek z Adventure International, którego dziełami zainspirowała się sama Roberta Williams!

SIMCITY
Gdy Sir Haszak zabiera się do napisania monumentalnego artykułu o historii jakiejś strategicznej rodziny, trawa na moment przestaje rosnąć.

SECRET LEVEL

HISTORYCZNA WOLTA IBM
Był taki czas, że The Big Blue był wart na amerykańskiej giełdzie więcej niż wszystkie pozostałe notowane na niej spółki. A potem nadeszli garażowi rewolucjoniści.

INTO THE SHADOWS
Ta gra miała być pogromcą Quake’a i posiadała wszelkie wyznaczniki, że miała szansę osiągnąć swój cel. Szkoda tylko, że nie zdołała się ukazać.

ANIME
Duchy i terroryści, superbohaterki i zamaskowani mściciele, hikikomori, koniec świata i podróże w czasie. Majtki i krew z nosa. Czyli witajcie w anime!

KARTKĄ I KOSTKĄ
Tym razem recenzujemy dwie gry: Munchkin Gloom i Rising Sun.

KOSMOS
Księżycowe stawki za roaming, szczególnie poza Unią Europejską, nikogo specjalnie nie dziwią, ale roaming na Księżycu to jest pomysł nowy.

FELIETON ŚLEDZIA
Odcinek KDP rysowany jakby w nieco innej kolorystyce niż zwykle, piękny w swych błękitach i zieleniach.

CREDITS

JOUST
To był automat ze Złotej Ery, o zasadach bardziej skomplikowanych od konkurencji. Po latach oddajemy mu hołd i jednocześnie rozmawiamy z jego dwoma twórcami.

PSY W GRACH WIDEO
Czworonogi po cichu lecz uparcie od trzech dekad pojawiają się w elektronicznej rozrywce.

LEGENDARNI KOPACZE
Obszerny artykuł przypominający o popularnej przez lata rodzinie gier, których bohaterowie kopali korytarze. Rockford, ludzik z pompką z Dig Duga – wszyscy oni grali w jednej lidze.

FELIETON PIOTRA PIEŃKOWSKIEGO
Naczelnik jak zwykle nie może się nadziwić, że świat zwariował i jeszcze sam o tym nie wie.

AUTOFIRE
Zmieniliśmy trochę formułę tej rubryki, dostarczając newsy nieco dłuższe od telegraficznych.

FELIETON ALEXA
Wspomnienie o pierwszych branżowych targach w Polsce oraz na Zachodzie.

FELIETON BORKA
Borek oglądał konferencję nVidii na gamescomie i wysnuł z niej szersze wnioski niż większość komentatorów.