Wiosenny PIXEL już w kioskach i salonach prasowych, a także na shop.pixel-magazine.com. Tym razem proponujemy szanownym czytelnikom:
LOADING
GIEŁDA PIXELA
Druga edycja imprezy w Rivierze Remont, a podczas niej sporo więcej egzotycznego sprzętu oraz dużo planszówek.
FIRESPRITE
Nasz fruwający reporter odwiedził Liverpool, a w nim spadkobierców legendy Psygnosis.
PERSISTANCE
Studio Firesprite pracuje nad wybuchową grą Persistance, przewartościowującą to, co wiemy o VR.
TOTAL WAR: THRONES OF BRITANNIA
Sir Haszak wybrał się do średniowiecznego zamku w Albionie, żeby uczestniczyć w prezentacji nowej powstającej gry Creative Assembly.
IMMORTAL UNCHAINED
Ogrywaliśmy nowy tytuł bardzo zbliżony do Dark Souls – zarówno klimatem, jak i masakrycznym poziomem trudności.
GOD OF WAR
Z kolei ta prezentacja odbyła się w warszawskiej twierdzy, gdzie w wikińskich klimatach ograliśmy przez kilka godzin pełną wersję God of War oraz porozmawialiśmy z jednym z jego twórców.
HUB-ZERO
Nasz reporter odwiedził w Dubaju najnowszy, wyposażony nietanimi wynalazkami salon VR.
PLAY THE GAME
SEA OF THIEVES
Zooltar bardzo wyraźnie zaznaczył, że takich gier już się nie produkuje i że wielu recenzentów się nie pozna na tym dziele geniuszu. On się poznał.
BRAVO TEAM
Gra od Supermassive, czyli twórców Until Dawn, nie może być zła. Na pewno?
CHUCHEL
Nowa produkcja Amanita Design nie pozwala przejść obojętnie wszystkim, którzy wiedzą, czym jest Samorost albo Machinarium.
PURE FARMING
Symulator pracy rolnika okazuje się ciekawszy od rolnika szukającego żony.
A WAY OUT
Praktycznie „Prison Break” przełożony na gry wideo w formule przeznaczonej dla dwóch graczy.
AGE OF EMPIRES DEFINITVIE EDITION
Remasterami zajmujemy się dość rzadko, jednak musieliśmy zrobić wyjątek wobec wznowienia kultowego tytułu, o którym pisaliśmy w Pixelu #23.
METAL GEAR SURVIVE
Konami spróbowało dokonać cudu, jaki stał się udziałem PUBG.
DISTORTIONS
Piękna bohaterka w roli głównej plus surrealistyczne krainy w nowoczesnej przygodówce.
ION MAIDEN
Sos za sterami gry zbiegłej z wczesnych lat dziewięćdziesiątych.
WHERE THE WATER TASTES LIKE WINE
Gra indycza tak bardzo jak tylko się da, ale w dobrym sensie tego słowa.
APOCALIPSIS
Twórcy sięgnęli po dzieła Hieronina Boscha, żeby stworzyć przygodówkę w stylu Amanity Design.
YAKUZA 6
Miała być jedna kolumna, ale MRW szybko dostarczył informację, że gra jest genialna i potrzeba dwóch kolumn na wypowiedź.
THE STATION
Thriller rozgrywający się na stacji kosmicznej – ile razy to już było? Ale chyba nigdy nie było tak ładnie zrealizowane.
INTO THE BREACH
Staroszkolna strategia o ogromnym potencjale grywalności.
CASTLE OF HEART
Polska gra, do tego exclusive na Switcha, a na dodatek bardzo ciekawy pomysł bohatera, który do życia potrzebuje…
HUNT: SHOWDOWN
Surwiwal w kolejnym wydaniu, tym razem łączącym widowiskowość z surowym realizmem.
MOSS VR
Przygodny myszki wydały się nam znakomite już wówczas, gdy widzieliśmy je na gamescomie, ale pełna wersja to coś niezwykłego.
KRONIKI NYANII
Polska niezależna produkcja parodiująca znany tytuł i zajmująca się memami.
NI NO KUNI 2
JRPG, na który wszyscy czekali, z mocą sprawczą, by zagrozić największym w branży.
NORTHGARD
Powstała gra wskrzeszająca ducha Settlersów, oparta na skandynawskich mitach.
HALL OF FAME
SETTLERS I INNI
Z okazji premiery Northgarda przyjrzeliśmy się rozwojowi protoplastów gatunku i gier, które czerpały z tego schematu.
ALIEN BREED
Powstał w czasach, gdy niejeden pecetowiec zazdrościł amigowcowi posiadania maszyny zdolnej wskrzesić „Obcego” na ekranie monitora.
CHIP MORNINGSTAR
Zrobiliśmy wywiad z legendarnym twórcą Lucasfilm Games, który opowiedział o pierwszej grze MMO oraz o tym, jak pomógł tworzyć interfejs SCUMM.
EIDOS INTERACTIVE
Wyboista historii brytyjskiej firmy sięgającej gwiazd i następnie upadającej z hukiem.
HITMAN
Agent 47 na przestrzeni dekady, podczas której królował jako zabójca numer jeden w grach wideo.
SECRET LEVEL
LET’S PLAY
Autor, który napisał znakomity tekst o Usenecie teraz wziął na warsztat historię pojawiających się w internecie filmików o tym, jak… przechodzi się gry.
ANIME
Makoto Ito dojeżdża do szkoły pociągiem i codziennie widzi w nim koleżankę…
KARTKĄ I KOSTKĄ
Duża recenzja gry „Stworze” plus garść newsów ze świata RPG.
KOSMICZNA GORĄCZKA ZŁOTA
Kosmos to nie tylko bezimienne gwiazdy, lecz również zasoby metali szlachetnych, o których możemy na Ziemi tylko pomarzyć.
FELIETON ŚLEDZIA
Felieton nadesłany kilka dni przed uruchomieniem maszyn drukarskich zaskoczył nas wszystkich swoją nietypową formą.
CREDITS
GRY W GRACH
Voyager przygląda się wyciągniętym sprzed 30 lat lub nieco młodszym grom, w których można było grać w jakieś inne gry.
FELIETON WOJCIECHA PIJANOWSKIEGO
Tytuł „Zabili mnie na Woronicza” plus pojawiający się w tekście Fiat 126p tworzą obraz thrillera.
SURWIWALE
Piotr Pieńkowski pisze o historii gatunku, który zafascynował go w ostatnich latach. Na razie mowa o prehistorii, w kolejnym numerze przyjdzie czas na współczesność.
FELIETON SIR HASZAKA
Hasło „uzależnienie od gier” stało się ostatnio przedmiotem dyskusji. Swoje trzy zdania dokłada teraz Naczelny Strateg RP.
SILNIKI STARYCH PRZYGODÓWEK
User Jama grał w te wszystkie pozycje z lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, które zbudowały potęgę adventure. Ale tekst nie jest prostą wyliczanką – opisuje, czym charakteryzowały się silniki kolejnych tytułów z gatunku.
AUTOFIRE
Jak co miesiąc porcja świeżości ze świata elektronicznej rozrywki, podana w formie telegraficznych wieści z całego świata.
FELIETON ALEXA
Kapitan nie zwykł ubolewać, on po prostu odnotowuje fakt, że gry są obecnie wszędzie.
FELIETON EMILUSA
Emil tym razem o fascynacji możliwościami (tymi już poznanymi i tymi jeszcze niezidentyfikowanymi), które daje nam Sztuczna Inteligencja.
FELIETON BORKA
Kalkulatory. Pojawiły się zanim nadeszły komputery. Właśnie ich wymykającej się stereotypom potędze dedykowany jest nowy felieton Borka.
Zapraszamy: shop.pixel-magazine.com