To już trzecia edycja konferencji zorganizowanej przez Instytut Adama Mickiewicza. Tegoroczny Digital Cultures odbędzie się w Warszawie, w dniach 27-27.09.2019 r., we wnętrzach kina Iluzjon.

Digital Cultures to konferencja skupiająca się na czterech obszarach kultury: cyfrowych archiwach, nowoczesnym muzealnictwie, immersyjnym storytellingu oraz grach komputerowych. Przy współtworzeniu programu Digital Cultures pracuje nasz redakcyjny kolega, Paweł Schreiber. Interdyscyplinarny charakter konferencji gromadzi na Digital Cultures ciekawe postacie, sam program obfituje w niespodzianki i nieszablonowe prelekcje. Wśród zaproszonych gości jest m.in. Gerfried Stocker, dyrektor Ars Electronica, Alexey Furman z New Cave Media, Josh Hadro z International Image Operability Framework, May Abdalla z Anagramu oraz Frank Cifaldi z Video Game History Foundation, a także Paweł Janicki, współzałożyciel Gameboyzz Orchestra Project. Obok cyklu prelekcji i wykładów, w programie Digital Cultures 2019 znajdziemy również sekcję Best of Poland, skupiającą się na prezentacji najciekawszych projektów na polach kultury i sztuki cyfrowej, stoliki eksperckie, warsztaty (techniki 3D i fotogrametria inspirowane twórczością Lema, kreatywne kodowanie stron WWW), jak i dodatkowe wydarzenia towarzyszące. Digital Cultures to tygiel niezwykłych ludzi i pomysłów, w który warto wejść z otwartą głową i wyjść z nowymi inspiracjami.

Bilety na Digital Cultures 2019 można nabyć na tej stronie. Wejściówka na jeden dzień kosztuje 80 zł, dwudniowy karnet – 150 zł. Pixel jest patronem medialnym Digital Cultures 2019.