Na rozgrzewkę, we wczesnym dostępie wkroczymy na terytorium New Baltii – pierwszego miasta w uniwersum gry Glitchpunk, wystylizowanej na cyberpunkowy wariant GTA 2. Misje dostępne na tym terenie to około ośmiu godzin rozgrywki.

Brutalna, cyberpunkowa przyszłość usłana jest kultami, gangami, szemranymi interesami korporacji i skąpana w światłach neonów (dla niepoznaki). Tak właśnie wyglądają ogarnięte chaosem ulice Nowej Baltii. Przed nami nierówna walka, oldschoolowa rozgrywka i kilka godzin trudnych potyczek w Glitchpunku, który wkracza w Early Acces już 11 sierpnia 2021 r.

Pierwotnie planowany na premierę Outpost Texas trafi do gry po około miesiącu od pojawienia się gry we wczesnym dostępie, wraz z pierwszą dużą aktualizacją dodając do gry kolejne sześć do ośmiu godzin rozgrywki. Twórcy gry, studio Dark Lord, zadecydowali, że w trosce o najwyższy poziom produkcji poświęcą dodatkowy czas na dostateczne rozwiniecie drugiego miasta. Jeszcze w fazie Early Access do gry trafią dwa kolejne terytoria – Neo Tokyo oraz Moscow. W każdym z powyższych miast natkniemy się na unikalne gangi, bohaterów niezależnych, a także porywającą historię.

Glitchpunk to gra akcji z widokiem top down, w której gracze mogą strzelać, bić się na pięści, jeździć pojazdami, kraść, a także skradać się przez przesiąknięty neonowymi kolorami świat pełen gangów i wrogo nastawionych kultów. Gra ma nam również opowiedzieć historię o ksenofobii, religii oraz transhumanizmie. Nasze działania będą wpływać na świat, a nawiązane przyjaźnie zwiększą szansę na stawienie czoła większej liczbie wrogów. W Glitchpunku gracz wcieli się w rolę wadliwego androida, który walczy z własnym programowaniem i rzuca wyzwanie tyranii rządu oraz megakorporacjom w dystopijnej przyszłości. Do walki z wrogami służą nie tylko bronie do walki wręcz i dalekiego zasięgu, ale także kradzione auta i najnowsze technologie, którymi można ulepszyć własne ciało.

Cechy gry:

  • brutalna akcja z widokiem top down oraz potężny arsenał broni
  • system hakowania umysłów przechodniów i wpływania na różne przedmioty
  • różne możliwości przemieszczania się, w tym: pociągi, czołgi, motory, autobusy, ciężarówki i, oczywiście, masa samochodów
  • gorączkowe pościgi policyjne i 10 poziomów eskalacji chaosu
  • 12 gangów z własnymi historiami, zadaniami i kulturą
  • 4 różne od siebie miasta, od odległych zakątków USA poprzez cyberpunkowy Związek Radziecki, pogrążony w postnuklearnej zimie
  • dojrzała historia o kilku zakończeniach
  • rzadki miks stylów, z dwuwymiarowymi sprite’ami w trójwymiarowym środowisku
  • własne stacje radiowe, grające muzykę z całego świata i emitujące absurdalne reklamy