Z okazji niedawno ogłoszonego (i wciąż jeszcze trwającego) LowRezJam 2020, którego podstawową zasadą jest stworzenie gry w rozdzielczości 64×64 piksele (lub niższej) powstało kilka potworków (wróć) potwornie dobrych gier, eksplorujących obszary bardzo niskich rozdzielczości.
To akurat nie jest nic, z czym niegdyś nie borykali się niegdyś posiadacze 8-bitowców, oglądający dema o wielgachnych pikselach, czy grający na swoich niezbyt rozbudowanych Amigach w klony Wolfensteina i Dooma, udając że coś widać na obszarze ekranu niewiele większym od znaczka pocztowego.
No dobrze, jeśli jednak odczarujemy nieco niskie rozdzielczości i spróbujemy wypatrzeć wśród pikseli kształty przypominające przeciwników do odstrzału, to zaczyna być zabawnie.
Jeden ze zgłoszonych na LowRezJam 2020 projektów to Y.A.W., czyli You Are Weaponized. Gra stworzona w 77 godzin i 49 minut. Tu możemy zobaczyć kompletny timelapse:
To świetnie narysowany i zrealizowany klon Wolfensteina lub Rise of the Triad (biorąc pod uwagę zróżnicowane wysokości obiektów). Do rąk dostajemy standardowe sterowanie – WSAD + mysz, lewy przycisk do strzelania, prawy do celowania i skoki pod spacja do tego. A na dodatek: aż sześć broni (w tym imponujący, podwójny chaingun), kluczyki do otwierania zamkniętych drzwi, pięć map wypełnionych przeciwnikami i sekretne miejsca do odkrycia. I specjalna moc pod klawiszem C!
Grę odnajdziemy w serwisie itch.io. Tylko róbcie sobie przerwy w czasie zabawy, bo oczy łzawią od wypatrywania wrogów i bonusów wśród kanciastych pikseli.
Prawda, że przypomina amigowego Alien Breeda 3D i Ubeka?