David Spicer na YouTube opublikował krótkie nagranie z konwersji gry, nad która pracował w 1991 roku. Projekt ten, współtworzony przez Jasona Brashilla został zaprezentowany Mirrorsoftowi, jednak wydawca nie był zainteresowany wersją gry na ZX Spectrum.
Samo demo imponuje płynnym, pełnoekranowym przewijaniem plansz i animacją obiektów. Nieźle wypadają także monochromatyczne projekty poziomów, w których inne barwy przypisano jedynie pociskom.
„W 1991 roku stworzyłem demo techniczne, prezentujące konwersję Xenon 2 na Sinclair Spectrum. Demo działało z prędkością 25 fps, z przewijaniem na pełnym ekranie. Grafika w tle była dość minimalna, wystarczyła jednak, aby dać poczucie gry i pokazać, jak działa kod przewijający plansze. Jason Brashill dostarczył kilka ładnie szczegółowych sprite’ów statku, broni i statku matki, dodając trochę dodatkowego blasku do prezentacji.” – David Spicer
„Demo zostało później zaktualizowane o przewijane paralaksy widoczne w 16-bitowych wersjach gry. Ta konwersja była nieco wolniejsza i prawdopodobnie wygląda trochę niechlujnie. Planowałem wysłać obie wersje do magazynu Your Sinclair, aby nagłośnić projekt i być może wzbudzić zainteresowanie Mirrorsoftu, aby wydawca zmienił zdanie. Ostatecznie tak się nie stało i projekt został odłożony na półkę.” – David Spicer
Po trzydziestu latach dema techniczne Xenona 2 na ZX Spectrum doczekały się swojej publicznej premiery. Autor wspomina także o publikacji w późniejszym terminie snapshotów umożliwiających obejrzenie prototypu gry za pomocą emulatora lub na prawdziwej maszynie.