9 grudnia 1997 roku na sklepowe półki trafił sequel Quake’a. Był to projekt ciekawy o tyle, że z pierwszą częścią łączył go tylko tytuł i fakt, że obydwie gry były FPSami.

[AKTUALIZACJA: Z przyczyn osobistych jestem zmuszony przełożyć granie na dzień 17 grudnia 2022. Uaktualniłem daty w poniższym wpisie, aby wskazywały właśnie ten dzień. Najmocniej przepraszam za zaistniałą sytuację]

Podobnie jak miało to miejsce w poprzedniej odsłonie „Wstrząsu”, tak i tutaj mimo obecności kampanii dla pojedynczego gracza, to tryb sieciowy zapewnił grze rozpoznawalność na lata. Proponuję więc, aby w ramach uczczenia ćwierćwiecza zebrać się 17 grudnia (sobota), wspólnie do siebie wspólnie postrzelać i poględzić głupoty przez komunikację głosową. Każda wersja Quake II (pudełkowa / Steam / GOG) wystarczy, aby zagrać. Trzeba się jedynie upewnić, czy ma się zainstalowaną najnowszą, oficjalną łatkę o numerze 3.20. Z serwerem możemy się również połączyć wykorzystując Quake II RTX, ale musi to być pełne wydanie (niestety demo nie wystarczy).

Jeżeli nie posiadamy Quake II i nie chcemy go kupować, to również żaden problem, bowiem w Internecie dostępna jest darmowa i legalna wersja przeznaczona tylko do gry w sieci (jeżeli chcemy zagrać w kampanię to musimy zakupić pełny produkt). Wspomniany projekt nosi nazwę Quake II Starter i można go pobrać z tej strony.

Podsumowanie istotnych szczegółów:

  • Granie zaplanowane jest na dzień 17 grudnia 2022 (sobota) od godziny 22:00
  • W celu komunikacji spotykamy się na serwerze Discord portalu Pixelpost.pl. Adres serwera to: https://discord.gg/nGW3d3CmHv (po dołączeniu przełączcie się na „ogólny-kanał-tekstowy” w menu kanałów po lewej stronie)
  • Na serwerze Discord zostaną podane wszystkie informacje potrzebne bezpośrednio do wzięcia udziału w rozgrywce (adres IP, hasło, itd.)
  • Na serwerze będzie miejsce dla 12 graczy naraz. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że z frekwencją różnie bywa, ale na wszelki wypadek lepiej nie zwlekać i pojawić się wcześniej, bo „kto pierwszy, ten lepszy”

UWAGA: na koniec ważna informacja. Jeśli wszystko się uda to możliwe, że nagram materiał z tej wspólnej sesji grania, na co będzie się składać zarówno to co się dzieje w grze jak i komunikacja głosowa. Zamierzam to zrobić tylko i wyłącznie w celach pamiątkowych i / lub dla zachęcenia do gry innych poprzez prezentację wybranego fragmentu rozgrywki. Nie mówię, że na pewno takie nagranie będzie miało miejsce, natomiast każdy kto weźmie udział w graniu wyraża na to zgodę (i oczywiście również ma prawo nagrywać / streamować naszą wspólną grę – proszę jedynie o uprzedzenie o tym innych graczy przed rozpoczęciem nagrywania).

To wszystko – chętnych zapraszam w sobotę! 🙂

P.S.: Po raz kolejny nieocenioną pomoc okazał Wraithulek, dzięki któremu mamy serwer – ogromne dzięki!!!