Nieźle jak na grę z 1999 roku nie? Aktualizacja to jeden z elementów świętowania przez Team 17 dwudziestopięciolecia istnienia serii.
Na początku warto wspomnieć, że tytuł wcale nie był porzucony przez lata, jak mogłoby się niektórym wydawać. Ostatnia, wcześniejsza łata została wydana w 2013 roku, czyli też całkiem spory czas po premierze. Teraz jednak, po kolejnych siedmiu latach przyszło nam się cieszyć wersją 3.8, która wprowadza naprawdę dużo zmian. Z tej okazji nagrano też nowy zwiastun:
Nie ma sensu tutaj wszystkiego wypisywać, gdyż w rachubę wchodzi 370 poprawek, 45 zmian i 61 nowych elementów (!!!). Po szczegóły odsyłam na tę stronę, a niżej wypiszę dosłownie kilka, znaczących nowinek:
- 70 nowych opcji schematów, które pozwalają m.in. na kontrolę fizyki w trakcie meczu lub dają robalom możliwość oddania dwóch strzałów w turze etc. UWAGA, autorzy uczciwie zaznaczają, że odblokowanie tych schematów wymaga ukończenia trybu dla pojedynczego gracza i odblokowania schematu „The Full Wormage”,
- interpolacja animacji, co powoduje, że jest płynniejsza – także w trybie powtórki w zwolnionym tempie,
- tryb gry w okienku w dowolnej rozdzielczości (przy czym menu główne ma ustawioną stałą rozdzielczość – bodaj 640×480 – natomiast mecze rozgrywają się już w tej przez nas wybranej).
Wisienką na torcie jest fakt, że autorzy wprowadzając zmiany cały czas pamiętali o osobach, które mogą ciągle grać w Worms Armageddon na komputerach z epoki, gdy tytuł się oryginalnie ukazał. Łatka jest kompatybilna ze starymi systemami, a na dowód tego twórcy załączyli screen ze zaktualizowaną grą działającą na… Windows 95!
Nie bez powodu to właśnie Worms Armageddon otrzymało spośród wszystkich odsłon Robali tyle uwagi. Tytuł ten uchodzi za jeden z najlepszych w serii i cały czas cieszy się dużą popularnością. Jeżeli ktoś nie posiada wersji na płycie to może zakupić tytuł w dystrybucji cyfrowej na Steam, lub GOG. Życzę wam samych pomyślnych strzałów przy odkrywaniu gry na nowo.