Kooperacyjny, fabularny FPS z zombiakami / wampirami studia Arkane w otwartym świecie nabiera kształtów. Na pewno nie zabraknie w tej rozgrywce ukąszeń i dynamiki.

Wystartujemy (gdzieś w 2023 roku, na PC i Xboxach) od wybrania jednego z bohaterów o zróżnicowanych umiejętnościach, następnie przystąpimy do taktycznej potyczki z wampirami. Arkane obiecuje nam szczegółowo zaprojektowane lokacje, złożona opowieść, duży wybór broni i spro wampirów (podstępnych, mrocznych, potężnych jak bogowie…).

W Redfall możemy poruszać się w skórze władającej telekinezą Layli Ellison, obdarzonego nadnaturalnym okiem Jacoba Boyera, uzbrojonego w sprzęt do tropienia kryptyd Devindera Crousleya oraz Remi de la Rosy, dysponującej uroczym mechanicznym towarzyszem. Do rozgrywki możemy przystąpić samodzielnie lub w kooperacji z maksymalnie trojgiem znajomych. W położonej na wyspie latarni morskiej będziemy mogli zadbać o ulepszenie naszej postaci, modyfikując jej wyposażenie.

„Redfall kładzie duży nacisk na grę solo, co wynika z pasji członków zespołu Arkane. Redfall to gra z otwartym światem, lecz można ukończyć ją solo dowolnym bohaterem. Wtedy rozgrywka skupia się bardziej na eksploracji: można korzystać z narzędzi zwiadu oraz ukrywania się, by przygotowywać się do starć, unikać wrogów lub zdobywać nad nimi przewagę. Nasze wampiry nie są zwykłymi tworami świata fantasy. To drapieżne stworzenia, które pożywiają się słabszymi dla zwiększenia własnej potęgi.” – Harvey Smith, dyrektor kreatywny i dyrektor studia Arkane

W rozgrywce zderzymy się z wampirami, które powstały w wyniku eksperymentów naukowych, a ter ostanie przybrały fatalny obrót. W efekcie nasi przeciwnicy dysponują potężnymi umiejętnościami metafizycznymi, a w ich szeregach istnieje hierarchia. Dodatkowe atrakcje obejmują kultystów (wielbiących wampiry), pokaźny, otwarty świat pełen zagadek i niebezpieczeństw.

„Pomiędzy misjami fabularnymi gracze mogą pomóc Redfall, odbijając dzielnice z łap wampirów i kultystów.” – Ricardo Bare, Dyrektor kreatywny Arkane

„Nasza broń jest ciekawą odskocznią od gatunku. Stworzyliśmy opcje, które gracze już znają i kochają, takie jak rzadkie strzelby i karabiny wyborowe z losowo generowanymi cechami, dzięki czemu każdy egzemplarz zapewnia nieskończony potencjał kombinacji. No i jest też prawdziwa broń łowców wampirów – na przykład wyrzutnia kołków albo promień ultrafioletowy – której w walce z krwiopijcami można używać strategicznie.” – Ben Horne, dyrektor produkcji Arkane

„Redfall to gra, w której skradanie się może zapewnić przewagę nad wrogiem, pomóc zająć korzystną pozycję lub całkowicie uniknąć walki. Nie jest to klasyczna skradanka, lecz strzelanka z elementami skradania. Bardzo nam się to podoba, ponieważ istnienie SI z funkcją symulowania słuchu i widzenia zawsze prowadzi do ciekawych i dynamicznych wydarzeń w walce. Podkradanie się do wrogów, unikanie wykrycia, używanie właściwych broni zadających określony typ obrażeń, korzystanie z szalonych mocy we właściwym momencie, decydowanie o tym, kiedy wycofać się z walki i przebić kołkiem wampira sparaliżowanego przez światło ultrafioletowe – to wszystko składa się na złożoną taktykę rozgrywki w Redfall.” – Harvey Smith, dyrektor kreatywny i dyrektor studia Arkane