Nie tylko wielkie produkcje AAA zyskują miliony nabywców. Twórcy Terrarii cieszą się z dużego zainteresowania ich produktem.
Terraria została opracowana przez studio Re-Logic. To sandbox, który zawiera elementy platformówi i umożliwia nam eksplorację dwuwymiarowego świata, wypełnionego zróżnicowanymi przeciwnikami. Pod względem graficznym jest to tytuł skromny, z pixelartową oprawą, ale graczom z całego świata nie przeszkodziło to w czerpaniu przyjemności z rozgrywki. Ludzie zainteresowani Terrarią zdecydowanie pokazali, że gra 2D o skromnej prezencji, tak naprawdę może odnieść ogromny sukces. Dotychczas gracze kupili 35 milionów kopii Terrarii, a popularność tytułu utrzymuje się pomimo tego, że premiera miała miejsce w 2011 roku. Konkretne liczby są następujące:
- 17,2 mln sprzedanych kopii na PC
- 8,5 mln sprzedanych kopii na konsolach
- 9,3 mln sprzedanych kopii na urządzeniach mobilnych
Warto przypomnieć, że niedawno gra trafiła także na Google Stadia. Temat był odrobinę zagmatwany, ponieważ Andrew Spinks ze studia Re-Logic, jakiś czas temu ogłosił, że Terraria nie trafi na platformę streamingową. Problemem były trudności w odzyskaniu dostępu do konta Google, które – jak tłumaczył – zostało zablokowane bez powodu. Na szczęście sprawę udało się wyjaśnić, choć zajęło to ponad 3 tygodnie.
Terraria passes 35 Million copies sold and takes the top spot on @Steam’s Top 250! Thanks for all of your support along the way. <3 https://t.co/BizPquIHJ3 pic.twitter.com/KOoI7Jkh7f
— Terraria Official (@Terraria_Logic) March 20, 2021