No Square masz u mnie plusa. Takiego działania naprawdę się nie spodziewałem – to jest krok w dobrym kierunku. Mam nadzieję na więcej ukłonów w stronę starych zgredów, którzy zagrywali się w oryginał!
Tutaj pisałem o moich wrażeniach z nowego zwiastuna remake’u FF VII. Krótko i konkretnie – totalny opad szczęki. Padło też pytanie o nową mechanikę walki. Dla weteranów czy maniaków oryginału mogła się ona wydawać za bardzo nastawiona na akcję. Cóż – Square postanowił wyjść im naprzeciw. Wiemy bowiem, że w nowej odsłonie FF VII będzie tzw. „classic mode”, który przybliży mechanikę walki do oryginalnej wersji.
In standard modes, the ATB Gauge fills up by repeatedly attacking your enemy, but in Classic Mode this aspect of gameplay is handled automatically. The player does not need to do anything and the character fights automatically, charging up their ATB Gauge. pic.twitter.com/NjuQp2bHBA
— FINAL FANTASY VII REMAKE (@finalfantasyvii) 14 września 2019
Kilka słów wyjaśnienia – ten system będzie bliższy oryginalnemu, ale nie będzie taki sam. W oryginale postać czekała aż wypełni się wskaźnik ATB i dopiero wtedy można było wybrać odpowiednią komendę. Tutaj nasi bohaterowie będą atakować automatycznie, aby wypełnić ten sam wskaźnik i dopiero wtedy możemy wydać im komendy. Rozwiązanie jest bliskie oryginałowi, ale nie takie samo – co pewnie na swój sposób nakazuje mechanika gry. Pozostaje pytanie – czy będzie to działać sensownie? Trzeba będzie się pewnie samemu przekonać, ale dobrze, że dostaliśmy taką opcję. Ja chętnie wypróbuję nową mechanikę i dam jej szansę, ale jeśli coś tam będzie zgrzytało to opcja „classic mode” wydaje się perfekcyjna dla takich ludzi jak ja – tych którzy mnóstwo grali w oryginał.
Classic mode w akcji możecie zobaczyć na poniższym filmiku (przewińcie do około 17:00):