No Square masz u mnie plusa. Takiego działania naprawdę się nie spodziewałem – to jest krok w dobrym kierunku. Mam nadzieję na więcej ukłonów w stronę starych zgredów, którzy zagrywali się w oryginał!

Tutaj pisałem o moich wrażeniach z nowego zwiastuna remake’u FF VII. Krótko i konkretnie – totalny opad szczęki. Padło też pytanie o nową mechanikę walki. Dla weteranów czy maniaków oryginału mogła się ona wydawać za bardzo nastawiona na akcję. Cóż – Square postanowił wyjść im naprzeciw. Wiemy bowiem, że w nowej odsłonie FF VII będzie tzw. „classic mode”, który przybliży mechanikę walki do oryginalnej wersji.

Kilka słów wyjaśnienia – ten system będzie bliższy oryginalnemu, ale nie będzie taki sam. W oryginale postać czekała aż wypełni się wskaźnik ATB i dopiero wtedy można było wybrać odpowiednią komendę. Tutaj nasi bohaterowie będą atakować automatycznie, aby wypełnić ten sam wskaźnik i dopiero wtedy możemy wydać im komendy. Rozwiązanie jest bliskie oryginałowi, ale nie takie samo – co pewnie na swój sposób nakazuje mechanika gry. Pozostaje pytanie – czy będzie to działać sensownie? Trzeba będzie się pewnie samemu przekonać, ale dobrze, że dostaliśmy taką opcję. Ja chętnie wypróbuję nową mechanikę i dam jej szansę, ale jeśli coś tam będzie zgrzytało to opcja „classic mode” wydaje się perfekcyjna dla takich ludzi jak ja – tych którzy mnóstwo grali w oryginał.

Classic mode w akcji możecie zobaczyć na poniższym filmiku (przewińcie do około 17:00):