Firma Wargaming postanowiła ogłosić tuż przed świętami dwie wiadomości, które zelektryzują fanów sieciowych bitew.
Po pierwsze, już 18 stycznia 2018 roku wystartuje World of Warships Blitz na platformie Android, jak i iOS. Gracze mobilni, zarówno na tabletach jak i smartfonach, już niedługo będą mogli wziąć udział w epickich bitwach morskich, które wymagają taktyki, umiejętności i współpracy zespołowej.
Gra tworzona jest w partnerstwie z KingNet i pozwala na sprawdzenie w walce 90 legendarnych okrętów produkcji japońskiej, niemieckiej, rosyjskiej i amerykańskiej. Gracze będą mogli wybierać z czterech różnych klas jednostek – zwinnych niszczycieli, silnych pancerników, zbalansowanych krążowników i lotniskowców, które słyną z walki na dalekie dystanse. Bitwy toczyć się będą w formacie 7 na 7 graczy, a za zwycięstwa będziemy odblokowywać nowe jednostki, walczyć ze znajomymi online lub brać udział w misjach dla pojedynczego gracza.
„World of Warships Blitz jest tytułem mobilnym, który łatwo poznać, a jednocześnie zapewnia rywalizację,” mówi Thaine Lyman z Wargaming Mobile. „Krótkie bitwy, precyzyjne sterowanie, imponujący zestaw okrętów – to wszystko jest dostępne już od startu. Cieszymy się, że World of Warships Blitz dołączyło do portfela wydawniczego Wargaming Mobile.”
World of Warships Blitz wspiera zunikfikowane konto Wargamig.net ID, które pozwala graczom zmieniać platformy i urządzenia zachowując jednocześnie dotychczasowy postęp. Gracze z Androida i iOS mogą grać razem. Wszyscy zainteresowani mogą zarejestrować się tutaj – aby otrzymać okręt premium Aurora, kiedy gra wystartuje.
Z kolei w marcu 2018 roku World of Tanks przejdzie na zupełnie nowy silnik graficzny o nazwie CORE. Wraz z tą zasadniczą zmianą, 25 map zostanie przerobionych do nowych standardów. Każda z nich będzie gruntownie przerobiona pod kątem graficznym i dźwiękowym. To zaoferuje jeszcze lepszą immersje dzięki dynamicznej muzyce, nowej ścieżce dźwiękowej i odgłosom otoczenia.
“Aktualizacja 1.0 to radykalna zmiana,” mówi Milos Jerabek, Dyrektor rozwoju World of Tanks. “Dusza gry pozostanie niezmieniona, ale nowy silnik graficzny prowadzi do zwiększenia jakości obrazu w znacznie większym stopniu niż zwykłe podniesienie rozdzielczości. To oszałamiająca różnica i wprost nie możemy się doczekać kiedy gracze będą mogli jej spróbować.”
Silnik graficzny CORE powstał wewnątrz struktur firmy Wargaming. Przynosi on ze sobą kompletną zmianę technologiczną oferują zwiększenie głębi rozgrywki, urodę gry oraz realizm pola walki bez znaczącego wpływu na wydajność. Teren, woda, roślinność i niebo na przerobionych mapach będą bazować na fizycznym renderowaniu i wesprą nowe efekty wizualne. Przestrzeń będzie bardziej realistycznie oddana i pola bitew będą sprawiały bardziej dynamiczne wrażenie dzięki ulepszonemu cieniowaniu, oświetleniu, responsywności wody oraz realistycznym teksturom otoczenia. Aktualizacja 1.0 odnosi się nie tylko do tego, co widać ale również do tego, co słychać. Każda z map będzie miała swój motyw przewodni, który będzie odnosił się do klimatu danego miejsca i dynamicznie dostosowywał się do przebiegu bitwy. Od kaukaskich nut z gregoriańskimi zaśpiewami do arabskich kompozycji granych na narodowych instrumentach – Wargaming współpracuje z ponad czterdziestoma artystami z całego świata.
Widać, ze WarGaming walczy o graczy. Oby tak dalej 🙂 Jestem pod wrażeniem.