Weekly Famitsu publikuje zestawienie najlepiej 100 najlepiej sprzedających się gier w Japonii w 2019 roku w wersjach pudełkowych. Co oznacza, że nie jest to pełne odzwierciedlenie najpopularniejszych gier w Japonii, ponieważ nie obejmuje dystrybucji cyfrowej.
Nie, nie będziemy powielać kompletnej listy obejmującej setkę gier, a jedynie jej fragmenty. Pierwsza dziesiątka najlepiej sprzedających się pudełkowych edycji gier to:
-
Pokémon Sword & Shield - 2 988 134 egzemplarze (Nintendo Switch)
-
Super Smash Bros. Ultimate - 1 092 397 egzemplarzy (Nintendo Switch, całkowita sprzedaż: 3 453 052)
-
Super Mario Maker 2 - 861 222 egzemplarze (Nintendo Switch)
-
Kingdom Hearts 3 - 800 504 egzemplarze (PlayStation 4)
-
Mario Kart 8 Deluxe - 628 712 egzemplarze (Nintendo Switch, całkowita sprzedaż: 2 659 009)
-
Minecraft - 620 894 egzemplarze (Nintendo Switch, całkowita sprzedaż: 1,145,939)
-
Luigi’s Mansion 3 - 505 998 egzemplarze (Nintendo Switch)
-
Super Mario Party - 498 857 egzemplarze (Nintendo Switch)
-
Ring Fit Adventure - 495 639 egzemplarze (Nintendo Switch)
-
Dragon Quest XI S - 463 699 egzemplarze (Nintendo Switch)
Podobną sprzedaż odnotowały w pudelkach Sekiro i Deatrh Stranding (267 666 i 262 827 kopii na PS4), niewiele mniej sprzedano najnowszego remake’u Link’s Awakening (250 974 kopie na Switcha). W pierwszej setce znalazła się też jedna gra Nintendo Labo Toy-Con 04: VR Kit (81 440 egzemplarzy). W całym rankingu można też wypatrzeć zaledwie dwie gry dla 3DS-a: Pokémon Ultra Sun i Ultra Moon (80 309 kopii w tym roku, łączna sprzedaż – 2 513 588 egzemplarzy) oraz Animal Crossing: New Leaf (47 880 kopii, łączna sprzedaż: 472 862 egzemplarze). Jest i jedna gra dla PS Vity – Pro Baseball Spirits 2019 z 70 763 sprzedanymi egzemplarzami. Pełny ranking można znaleźć w tym miejscu. Trudno nie odnieść wrażenia, że Switch staje się dominująca platformą w Japonii, a dni 3DS-a są już policzone.