Dr Livingstone, I Presume? debiutuje już za dwa miesiące na Steamie. W grze możemy spodziewać się dużej porcji przygód i układanek logicznych, umiejętnie zamkniętych w pokojach Davida Livingsotne’a, które kryją rozwiązanie zagadki zaginięcia naszego przyjaciela.
Scenerią rozgrywki jest Afryka, rdzeniem zabawy – gra w podążanie za śladami podróżnika. Zgodnie z zapewnieniami Vulpesoftu – elementy zagadek logicznych nie są przypadkowa i mają swoje uzasadnienie historyczne. A tekstury zdobiące ściany domu Livingstone’a zostały ręcznie namalowane. Dowiadujemy się też, że uczestniczymy w czymś w rodzaju odwróconego escape roomu, coraz bardziej zagłębiając się w eksplorację domu, zamiast skupiać się na ucieczce na zewnątrz.
„Jednym z wielu wyzwań, z którymi musieliśmy się zmierzyć podczas produkcji, było projektowanie zagadek z uwzględnieniem realiów Afryki XIX wieku. Kluczowa była w tym aspekcie współpraca na linii design – art, dzięki której udało się zapełnić pomieszczenia czekającymi na graczy zagadkami. Nie obyło się oczywiście bez poszerzającego naszą wiedzę researchu.” – Damian Frycz, Game Designer
„Z fabułą wiąże się ciekawa anegdota. Pamiętam, że gdy dołączałem do projektu i szef opowiedział mi pokrótce historię Livingstone’a i Stanleya, pomyślałem sobie «wow, fajnie to wymyślili». A potem okazało się, że to prawdziwa historia! W grze postanowiliśmy ostatecznie dopisać swoją, alternatywną wersję wydarzeń już po spotkaniu obydwu panów, przy zachowaniu zgodnego z faktami tła historycznego i szacunkiem dla dokonań obydwu postaci.” – Kamil Suyon Kenig, Narrative Designer