Kiedy wydawało się, że jedynym problemem jest kolejne przełożenie spadkobiercy legendarnego tytułu, pojawiają się bardzo poważne wątpliwości co do tego, czy ciężar dziedzictwa zostanie utrzymany.
Firma Hardsuit Labs zwolniła dwie niezwykle istotne osoby dla projektu: dyrektora kreatywnego Martina Ka’ai Cluneya i Briana Mitsodę, pełniącego funkcję głównego projektanta narracji. Włodarze nie podali oficjalnych powodów tak poważnych roszad, jednak oświadczenie Mitsody – które możecie przeczytać w całości na łamach portalu Rock Paper Shotgun – nie pozostawia wątpliwości, że nie było to raczej pokojowe rozstanie. W telegraficznym skrócie, twórca głównie wyraża swoje rozczarowanie takim obrotem spraw po całych latach ciężkiej pracy nad projektem. Zaznaczył też, że choć nie uczestniczył przy rozmowach uchwalających przełożenie premiery, według jego wiedzy przyczyną nie były problemy z narracją.
Na obecną chwilę wiemy, że obowiązki Cluneya przejął Alexandre Mandryk, weteran branży, który pracował nad takimi markami jak Warhammer 40k, Assassin’s Creed czy Far Cry. Tak czy inaczej, sytuacja musi być dość delikatna, skoro tak ważne dla projektu persony opuściły pokład, a nie pojawiły się dotąd żadne informacje tłumaczące, czemu do tego w ogóle doszło. Jak wpłynie to na efekt końcowy? Przekonamy się o tym zapewne w przyszłym roku.