Najnowsza część gry osadzonej w postapokaliptycznym uniwersum stworzonym na kanwie powieści Dmitrija Głuchowskiego trafi, zgodnie z zapowiedzą Deep Silver i 4A Games na klonsole najnowszej generacji: Xbox Series X/S i PlayStation 5, z dużymi ulepszeniami, w tym m.in. większą liczbą klatek na sekundę, podwyższoną rozdzielczością, skróconymi czasami ładowania oraz wykorzystaniem ray tracingu.
Dotychczas takie widoki były zarezerwowane dla posiadaczu PC z kartami RTX. Ulepszone wersje Metro Exodus zostaną udostępnione jako bezpłatna aktualizacja dla obecnych i przyszłych posiadaczy gier w wydaniach na poprzednią generację. Data premiery zostanie ogłoszona w najbliższym czasie.
W ramach obchodów dziesiątej rocznicy powstania gry Metro 2033 , Deep Silver i 4A Games uwiecznili trwającą już dekadę podróż tworząc interaktywną osi czasu uniwersum Metro, przedstawiającą ważne wydarzenie w historii studia oraz całej serii, czyli przeplatającą się historię Dmitrija Glukhovsky’ego, 4A Games oraz świata gier wideo Metro.
Studio 4A Games potwierdziło również oficjalnie, że powstaje kolejny tytuł z serii Metro, czego elementem jest m.in. całkowita przebudowa silnika gry oraz mechanizmów rendererowania, uwzględniająca dodatkową moc, szybką pamięć masową oraz obsługę technologii ray tracing w nowych konsolach. Współpraca z Saber Interactive umożliwi również 4A Games uzupełnienie nowej gry o tryb wieloosobowy, po raz pierwszy w historii serii.
„Jako relatywnie małe studio nigdy nie byliśmy w stanie sprostać tym ambicjom, a nasze pomysły na zabawę dla wielu graczy nigdy nie wyszły poza fazę prototypu. Jednak dzięki doświadczeniu Sabre w grach online aktywnie badamy koncepcje gry wieloosobowej, które zaoferują nowy sposób na zanurzenie się w świecie Metro”. – opowiada 4G Games,