Miniony tydzień był dla Spencera wyjątkowy. Obchodził on bowiem trzydziestą rocznicę rozpoczęcia pracy w Microsofcie. Wprawdzie obecnie zajmuje on stanowisko wiceprezesa działu gier oraz szefa marki Xbox, ale nie zawsze tak było…
Spencer dołączył do Microsoftu w 1988 roku jako stażysta. Pierwsze pięć lat swojej kariery piastował funkcję kierownika ds. rozwoju, budując pierwsze tytuły oparte na nośnikach CD-ROM, w tym niezwykle popularną Encartę. W 1994 roku Spencer przeniósł się do pionu finansowego i jako kierownik ds. rozwoju Microsoft Money, nadzorował wczesne prace nad dopiero raczkującymi wówczas transakcjami bankowości internetowej. W 1999 r. objął stanowisko kierownika działu w dziale produktywności konsumenckiej i ostatecznie został generalnym menedżerem produktów firmy Microsoft – tak online, jak i offline’owych.
Biorąc pod uwagę jego zasługi dla firmy, otrzymał od kolegów piękny pamiątkowy plakat, podkreślający znaczenie jego osoby dla rozwoju Microsoftu jako firmy.
Congratulations to @XboxP3 on 30 years at Microsoft! A great leader and a great friend. Thanks for everything you have done and your commitment to what we do every day. #GameChanger pic.twitter.com/ZRGVqxdDmJ
— Tim Stuart (@TimDStuart) June 11, 2020
Phil Spencer był również pośrednio odpowiedzialny za stworzenie takich gier jak Halo, Gears of War, Fable, Age of Empires i Forza Motorsport. Spencer zapewnia wysoką jakość rozwoju hitów własnych franczyz, a także opiekuje się nowymi IP, współpracując z Markiem Whittem, dyrektorem generalnym Xbox LIVE.