Miniony tydzień był dla Spencera wyjątkowy. Obchodził on bowiem trzydziestą rocznicę rozpoczęcia pracy w Microsofcie. Wprawdzie obecnie zajmuje on stanowisko wiceprezesa działu gier oraz szefa marki Xbox, ale nie zawsze tak było…

Spencer dołączył do Microsoftu w 1988 roku jako stażysta. Pierwsze pięć lat swojej kariery piastował funkcję kierownika ds. rozwoju, budując pierwsze tytuły oparte na nośnikach CD-ROM, w tym niezwykle popularną Encartę. W 1994 roku Spencer przeniósł się do pionu finansowego i jako kierownik ds. rozwoju Microsoft Money, nadzorował wczesne prace nad dopiero raczkującymi wówczas transakcjami bankowości internetowej. W 1999 r. objął stanowisko kierownika działu w dziale produktywności konsumenckiej i ostatecznie został generalnym menedżerem produktów firmy Microsoft – tak online, jak i offline’owych.

Biorąc pod uwagę jego zasługi dla firmy, otrzymał od kolegów piękny pamiątkowy plakat, podkreślający znaczenie jego osoby dla rozwoju Microsoftu jako firmy.

 

Phil Spencer był również pośrednio odpowiedzialny za stworzenie takich gier jak Halo, Gears of War, Fable, Age of Empires i Forza Motorsport. Spencer zapewnia wysoką jakość rozwoju hitów własnych franczyz, a także opiekuje się nowymi IP, współpracując z Markiem Whittem, dyrektorem generalnym Xbox LIVE.