id Software posłuchało głosu fanów i postanowiło zaimplementować jeden z najpopularniejszych sposobów rozgrywki znany z poprzednich części serii także i w jej najnowszej odsłonie.
Dla przypomnienia – Clan Arena to tryb klasycznie rozgrywany drużynowo, którego charakterystyczną cechą jest to, że nie musimy (a wręcz nie możemy) zbierać z planszy żadnych zasobów. Każdy z graczy rozpoczyna z maksymalną ilością zdrowia i opancerzenia, a także z pełnym arsenałem. Po wyeliminowaniu wszystkich zawodników drużyny przeciwnej następuje koniec rundy i zabawa zaczyna się od nowa, aż do momentu, gdy któraś z drużyn osiągnie ustalony wcześniej limit punktowy… i tyle teorii, a w praktyce przykładową rundę prezentujemy niżej:
Jak widać rundy nie są długie, a nacisk położony jest na czystą walkę. Historia tego trybu jest długa, bowiem pierwszy raz pojawił się już w 1997 roku jako modyfikacja do pierwszego Quake’a o nazwie Rocket Arena. Oficjalną implementację mogliśmy zobaczyć chociażby w Quake Live, ale nowością w Quake Champions będzie możliwość pojedynkowania się z innym graczem 1 na 1, aby polepszać swoją pozycję w zaimplementowanym bezpośrednio w tytule rankingu.
Tryb pojawi się w najnowszej łatce, do implementacji której zostało jeszcze trochę czasu, ale jeśli ktoś bardzo chce zagrać już teraz, to nic nie stoi na przeszkodzie. Instalacja wersji z dostępem do serwerów testowych, gdzie obecnie można się pobawić trybem, dostępna jest dla wszystkich za darmo tak na Steam, jak i przez Bethesda Launcher. W przypadku Steama wystarczy wejść na stronę tytułu i kliknięciem potwierdzić chęć dostępu do wersji testowej, co prezentuje screen poniżej. Udanej gry!