Wirtualna konsola PICO-8 ponownie stała się elementem wykorzystanym do zaprojektowania ciekawej gry, z wciągająca mechaniką, abstrakcyjnym wystrojem i okazją do zmierzenia się ze znajomymi na punkty.

Trihard przypomina wizualne szaleństwa Jeffa Mintera – w tle obserwujemy abstrakcyjne animacje, front ekranu poświęcono na rozgrywkę o wyjątkowo nieskomplikowanych zasadach – prześlizgujemy się przez ekran jako trójkąt, chwytając jak najszybciej pojawiające się kwadraty. Utrudnieniem są pojawiające się przeszkody, które błyskawicznie odzierają nas z energii. Całość gry to świetnie zrealizowana zręcznościówka, z niezłą oprawą dźwiękową i graficzną. Pozostaje tylko jedno pytanie, kto dłużej przetrwa w grze. Jeśli wciągniemy się w zabawę – gra oferuje kilka dodatkowych, bardziej urozmaiconych trybów rozgrywki.

Trihard dostępny jest bezpośrednio na stronie projektu w formie aplikacji webowej. Możemy także pobrać wirtualny kartridż do konsoli PICO-8 w formie pliku PNG.