Gra stworzona przez Ismaela Rodrigeza wygląda tak, jakby ledwo co została wczytana z taśmy do pamięci ZX Spectrum.

Stylistyka gry Toy Caverns https://ismaelrodriguez.itch.io/toy-cavers, udająca jednobitowy piksel art oraz ograniczenia związane z color clashem, nie pozostawiają wątpliwości, co było wzorem estetycznym dla twórcy. Dwuwymiarowa zręcznościówka z parą bohaterów nie da nam jednak na nazbyt długo zatopić się we wspomnieniach o ZX Spectrum – przeciwnie – wepchnie nas w nierówny bój z grawitacją, przepaściami, kolcami i skałami. Zasady rozgrywki są pozornie proste – przeprowadzenie przez cały poziom dwójko nakręcanych bohaterów połączonych liną asekuracyjną, bez strat osobowych. Dozwolone skoki z odbiciem od ścian, wykorzystanie fizyki do wywindowania towarzysza w niedostępne miejsce, a nawet zaczepienie się do ścianki za pomoczą czekana. Brzmi banalnie? Spróbujcie sami.