Kooperacja Wargaming i Creatvie Assembly nie okazała się sukcesem.

Wygląda na to, że nie wszystko jest lepsze jako sieciowa gra-usługa – uruchomiona w lutym tego roku otwarta beta Total War Arena nie przyniosła oczekiwanych przez Creative Assembly wyników i zostanie zamknięta za kilka miesięcy. Ciekawa alternatywa dla klasycznej formuły Total War, gdzie zamiast skupiać się na strategiczno-ekonomicznej warstwie gry po prostu tłukliśmy się w wielkich bitwach 10 na 10 prawdopodobnie nigdy nie osiągnęła masy krytycznej graczy.

Zarówno Creative Assembly jak i Wargaming oferują pewne pocieszenie dla graczy, którzy poświęcili czas na arenowe potyczki. Ci pierwsi pozwalają wybrać jeden z czterech bonusów: Total War: Medieval II – Definitive Edition, DLC Hannibal at the Gates do Rome II, DLC Age of Charlemagne do Attila, albo DLC Grim and the Grave DLC do pierwszego Total War: Warhammer. Wszyscy, którzy rozegrali w TW Arena co najmniej 100 bitew dostaną też miesiąc 30 dni premium w jednej z gier World of… od Wargamingu. Wszelkie zakupy w walucie premium w Total War Arena zostaną zwrócone w postaci kredytu w grach Wargamingu.