W zalewie gier udostępnianych w formie Early Access na Steamie pewnie nie zwrócilibyśmy uwagi na ten city builder, gdyby nie Onbu.

Onbu powstał pod wpływem anime Hayao Miyazakiego – Nausicaä z Doliny Wiatru (pewnie doskonale znanego naszym internetowym czytelnikom). Szwajcarskie Stray Fawn Studio, które specjalizuje się w proceduralnym generowaniu elementów gier (co mogliśmy zobaczyć w Nishe i Nimbatusie), jednak Onbu to ciekawostka, która niewątpliwie zwróci uwagę graczy – otóż całe miasteczko będziemy budować na pleckach Onbu, a otoczenie wokół będzie majestatycznie się przemieszczać. W fazie wczesnego dostępu The Wandering Village pojawi się już 14 września 2022 r.

W grze oprócz city buildera zajmiemy się przetrwaniem, zarządzaniem zasobami, będzie też nieco z roguelike’a. Wokół nas oglądać będziemy niebezpieczny, postapokalipotyczny świat, a jednym z zadań (oprócz uprawy roślin i zbierania zasobów oraz eksploracji otoczenia i rozbudowy osady) będzie dbałość o zdrowie stworzenia, na którego pleckach rośnie miasteczko (o relacje z Onbu też, bo w ten sposób będziemy mogli wpływać i na jego decyzje). Nie zapominając jednocześnie o potrzebach mieszkańców kroczącego miasteczka.

Podróż na Onbu będzie przebiegać przez zróżnicowane i niebezpieczne biomy, a my będziemy musieli poradzić sobie ze zmieniającymi się warunkami pogodowymi, zwalczaniem pasożytów wysysających krew (z Onbu), toksycznymi zarodnikami i skromnymi zasobami. Elementem, który będzie wpływał na możliwości rozbudowy wioski będzie również… ukształtowanie ciała Onbu, który przecież cały czas rośnie, a potrzeby wyżywienia mieszkańców chodzącego miasteczka być może skłonią naszych wygłodniałych podwładnych do podbierania krwi Obu.

Gra ma za sobą kampanię na Kickstarterze i trzy lata rozwoju. Od 14 września będzie dostępna na Steamie dla PC, Maca i Linuxa w cenie 24,99 USD (we wczesnym dostępie). Do Xbox Game Preview The Wandering Village trafi w przyszłym roku.