Amerykańskie studio Actual Nerds przy wsparciu wydawcy Mastiff przygotowuje dla nas pikselartowe dark fantasy 2D z pięknie animowanymi przeciwnikami.
Duże piksele, intrygująco mroczne otoczenie, niebezpieczne pułapki i przerażający bossowie to zapewne wystarczająca rekomendacja dla wielbicieli walk i przygód. Souls-like w 2D da nam okazję wcielić się w tajemniczego, bezimiennego bohatera – ostateczną kreację umierającego Boga, który desperacko pragnie ocalić swój świat. Cel misji to także zemsta na tych, którzy rozpętali tytułowe Zmatowienie – nadprzyrodzoną plagę, zamieniającą ciała ofiar w bezwolne marionetki. Podróż będzie wiodła przez dwa rozdarte wojną królestwa.
The Tarnishing of Juxtia łączy w sobie elementy dark fantasy (ilustrowane świetną ścieżką dźwiękową) z wymagającą rozgrywką w action RPG inspirowaną Dark Souls oraz pobrzmiewająca w tle, złowrogą narracją. Twórcy obiecują nam również innowacyjny i satysfakcjonujący system walki (z nagrodami za odwagę w postaci regeneracji), wparty dużym wyborem uzbrojenia i umiejętności.
„Actual Nerds to niezwykle utalentowany zespół. Tarnishing of Juxtia jest świadectwem kreatywności zespołu i miłości do gier souls-like. Mastiff z dumą wydaje grę i nie może się doczekać udostępnienia tego wymagającego action RPG na PC jeszcze w tym roku!” – Bill Swartz, prezes i dyrektor generalny Mastiff
W świecie The Tarnishing of Juxtia czeka na nas 15 zróżnicowanych środowisk, 14 wieloetapowych batalii z bossami (w tym starożytne machiny wojenne i siejący zniszczenie bogowie) nagradzanych potężnymi reliktami, ponad 35 rodzajów broni i 15 zestawów zbroi, sekrety oraz dziesiątki zadań pobocznych. Średni czas ukończenia gry ma wynosić ok. 20 godzin.