Solowy projekt Briana Wilsona opanuje PC i Xboksy (Series S i X) już za tydzień. Tyle czasu pozostało nam na przygotowanie się do podróży na pełną tajemnic Science Island.
The Forest Cathedral buduje fabułę na bazie dokonań Rachel Carson i jej publikacji dotyczącej środowiska – Silent Spting. I to właśnie krokami naukowczyni będziemy kierować w jej terenowych badaniach biologicznych na wyspie, poszukując przyczyn gwałtownego wymierania dzikich zwierząt.
Podróż przez świat rozpoczniemy od wykonywania cotygodniowych, rutynowych badań, a każdy kolejny krok ma nas przybliżać do wysnuwania wniosków, iż nie wszystko wokół wygląda tak, jak mogłoby to wydawać się na początku. Dostrzeżemy skutki oddziaływania pestycydów na środowisko, wykorzystując zaawansowane narzędzia badawcze, jednocześnie obejrzymy otaczające nas środowisko 3D i wkroczymy do świata platformówki 2D, rozwiązując zagadki (w tym drugim przypadku prowadząc przez platformy małego ludzika). Niewątpliwie to gra oryginalnie łącząca elementy eksploracji 3D z grą zręcznościowo-logiczną w 2D.