Jak wynika z pamiętników deweloperów – słowiański w swoim klimacie Słońcakres (czyli Noc kupały) doczeka się ilustracji mitologicznych stworzeń przygotowanych w tradycyjnej formie przez Paulinę Śliwę. Jak do tej pory na Steamie gra przyciągnęła uwagę blisko 8000 osób, które dodały ją do swoich list życzeń.

The End of the Sun to pierwszoosobowa gra narracyjno-eksploracyjno-przygodową, osadzoną w świecie słowiańskich obrządków, wierzeń, legend oraz w codziennym życiu. Seria tajemniczych zdarzeń spotyka zwyczajnych ludzi zamieszkujących małą wioskę, gdzie linia pomiędzy mitem a rzeczywistością zaczęła się niebezpiecznie zacierać. Jako Żerca obdarzony zdolnością podróżowania w czasie oraz wiedzą o Navi (przestrzeni gdzie kształtują się ludzkie losy), przybywamy do tajemniczej wioski w celu odnalezienia osobliwego zbiega. W wiosce jednak nie zastajemy nikogo, a jedynie dogasające ogniska.

Fabuła gry inspirowana jest słowiańską mitologią i legendami. Ukazująca zdarzenia dziejące się podczas czterech największych słowiańskich świąt, w czasie czterech pór roku, znacznie oddalonych od siebie w czasie. Tym samym będziemy więc podróżować w czasie pomiędzy porami roku, poznając bohaterów w różnym okresach ich życia. I wpływając na ich losy oraz zmieniając tym samym środowisko. Tłem zabawy będą zbiory muzeów etnograficznych, których eksponaty trafią na nasze ekrany za sprawa fotogrametrii. Świat ma być dynamiczny – dostrzeżemy więc zmiany oświetlenia, warunków atmosferycznych i pory dnia. Przy okazji poznamy też zapomniane dziś codzienne przedmioty i czynności – będące czymś zwykłym dla naszych przodków.

Nad The End of The Sun pracuje trzyosobowy zespół stworzony przez Jakub Machowskiego (wcześniej Squatting Penguins Team), twórcę gry The Mims Beginning. Kinga Rąpała zajmująca się zarówno muzyką, dźwiękiem, nagraniami jak i pewnym zakresem grafiki 2D/3D oraz organizacją projektu. Programista Hubert Motyka współpracuje z zespołem zdalnie w swoim wolnym. Więcej informacji o zespole można znaleźć na stronie projektu.

The End of The Sun ujrzy światło dzienne prawdopodobnie w 2022 roku, na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One (zależnie od sukcesu kampani crowdfundingowej). Planowane jest siedem wersji językowych (polska, angielska, niemiecka, francuska, rosyjska, hiszpańska i czeska), z których dwie pierwsze doczekają się nagrań aktorów głosowych. Planowana cena gry to ok. 20 USD.