Sporo czasu upłynęło od momentu ostatniego wpisu na devblogu The Astronauts – właśnie dowiedzieliśmy się znacznie więcej o nadciągającej (całkiem dużymi krokami) grze polskiego studia (zapowiedzianej na Twitterze tydzień wcześniej).
Na rozgrzewkę Andrzej Chmielarz opowiada nam o różnicach pomiędzy roguelike’ami i rogueliteami, wskazując, że Wichfire będzie bliżej mechaniki tych ostatnich – w skrócie nie stracimy wszystkich przedmiotów w przypadku śmierci. Finalnej daty premiery Witchfire nie poznaliśmy, z to gra we wczesnym dostępie ma pojawić się w czwartym kwartale 2022 r.
Godnyą uwagi jest również potężna sekcja Q&A, która odpowie na pytanie dlaczego The Astronauts trzymają się Unreal Engine 4, czy w grze będą NFT oraz o tym, czy studio rozważa wprowadzenie checkpointów w grze. Wiele wskazuje na to, że w Witchfire nie będzie trybu kooperacji, a czary i bronie będą mogły podlegać ulepszeniom.
Pewnie zobaczymy też grę w rozdzielczości ultrawide, a gra może mieć wsparcie dla RTX+DLSS. Plus oddziałujące na przeciwników pierwotne elementy magii – jak ziemia / zgnilizna, woda / zamrażanie wrogów, które da się ze sobą mieszać… Dowiedzieliśmy się również, że sporo swojego czasu Astronauci inwestują w cześć przygodowa swoje gry, a poziom trudności będzie jeden. Mamy też spodziewać się sekretów, a broni będzie więcej niż 5.