Jednoosobowe studio KZ Games (w tej roli Khuong Le) z Australii przygotowuje wraz z wydawcą (Freedom Games) premierę gry farmerskiej, której akcja toczy się w marsjańskiej bazie, a styl oprawy graficznej może kojarzyć się z epoką 16-bitowych konsol.

Jest więc retro, pikselartowo, 2D, na tle czerwonych skał i piasku, z zacięciem do krzewienia krzewów na pustynnej planecie. Celem rozgrywki będzie stworzenie samowystarczalnej kolonii, dla której podstawa istnienia będą pięknie rozkwitające uprawy na jałowej (dotychczas) glebie, z wykorzystaniem wszelkich dostępnych odpadów organicznych. Rozbudowa kolonii ma zacząć się od samodzielnej misji botanicznej, która z czasem przerodzi się w symfonię rozpisaną na modułowe maszyny do obsadzania w glebie sadzonek, przesyłania wody i automatyzacji procesów rolniczych. By cała ludzka kolonia na Marsie mogła zakwitnąć! Rozgrywka będzie się toczyć w malowniczym Erebus Montes, a baza może w miarę postępu w grze otaczać się utwardzanymi drogami, zakładami rzemieślniczymi, laboratoriami badawczymi, elektrowniami solarnymi i kolejnymi szklarniami. Będziemy pracować pod presją czasu, bo co dwa lata czeka nas dostawa świeżych kolonistów (do przyuczenia i rozmów). Jest też chwila przewidziana na eksplorację tajemniczych podziemi, pozyskiwanie rzadkich zasobów oraz odkrywanie historii regionu (przekształcanego w tereny rolnicze). Reszta (pozostająca milczeniem) to dekorowanie bazy, wyścigi łazików, nowe rakiety do zbudowania, pobliskie księżyce do odwiedzenia, pichcenie posiłków (i wyznaczanie trendów w pozaziemskiej modzie).


Mars Base wyruszy na podbój PC i Steama 17 października 2022 r., 8 grudnia zobaczymy symulator marsjańskiego rolnictwa na ekranach Switcha. Demo gry na PC już czeka na marsjańskich pionierów upraw wśród czerwonych skał.