Team17 oraz Ernestas Norvaišas (współtwórca Factiorio w Wube Software) przygotowują dla nas city buildera w otoczeniu torów kolejowych i transportu na stalowych szynach.

Sweet Transit budujący świata wokół miast transportowych pojawi się w Steam Early Access w 2022 roku. Jego twórca, Ernest Norvaišas w poprzedniej grze – Factorio pracował nad oprawą 3D oraz kodem, obecnie przygotowuje do wydania strategię i city buildera w jednym, osadzonego w świecie, w którym kolej jest jedyną metodą transportu i ekspansji. Przyjdzie nam projektować złożone linie produkcyjne i przekształcać malutkie wioski w kwitnące metropolie, jednocześnie obserwując na ekranie zmieniające się epoki i technologie, od ciśnienia pary, przez silniki spalinowe, po… wynalazki przyszłości. Kolej w Sweet Transit wymaga skupienia związanego z tworzeniem platform i rozbudowa tras łączących osiedla i zapewniających płynny transport pracowników oraz cywili. Niewątpliwie ważne będzie obserwowanie obywateli i zaspokajanie ich najważniejszych potrzeb. Gra będzie wspierać twórczość fanów i mody za pośrednictwem Warsztatu Steam – zmienimy m.in. tworzone struktury, zaprojektujemy nowe lokomotywy, określimy dodatkowe zasady rozgrywki, oprawę graficzną i znaczniki postępu.

„Sweet Transit ma na celu zapewnienie satysfakcji z tworzenia skomplikowanych systemów, które harmonijnie ze sobą współpracują. To gra, w której naprawdę możesz się zadomowić i cieszyć się rozwiązywaniem wyjątkowych wyzwań za każdym razem, gdy grasz. Jestem wielkim fanem city builderów i pociągów, a Sweet Transit jest formą mojego listu miłosnego do ich obu. Nie mogę się doczekać, aby podzielić się kolejnymi etapami pracy nad grą.” – Ernestas Norvaišas, programista Sweet Transit

„Ernestas ma imponującą historię, a bazujące na pociągach podejście do budowania miast i zarządzania zasobami w Sweet Transit obiecuje coś zupełnie nowego dla graczy na PC. Cieszymy się, że możemy pomóc w udostępnieniu gry wygłodniałej publiczności fanów city builderów i entuzjastów pociągów. Nie możemy się doczekać, aby udostępnić wkrótce więcej.” – Harley Homewood, szef działu wydawniczego Team17