Assemble Entertainment wraz z Hexagon Sphere Games otwierają dla nas szasnę na przetrwanie w postapokaliptycznym city builderze w formie wczesnego dostępu. Cel: zadbać o ocalonych ludzi, którzy schronili się w pierwszym, ziemskim, latającym mieście.
Sphere – Flying Cities zabierze nas w niedaleką przyszłość, w której asteroida uderza w Księżyc, czyniąc powierzchnie Ziemi niezdatną do życia i rujnując planetarny ekosystem. Jedyna szansa na ocalenie pozostaje nowa technologia antygrawitacyjna i pierwsze, lewitujące miasto. W grze zostaniemy postawieni w roli dowódcy owej latającej metropolii, mając za podstawowy cel – utrzymanie skromnego społeczeństwa przy życiu. Do zrealizowania tego zadania posłużą m.in. urządzenia antygrawitacyjne – przeznaczone do tworzenia kolejnych dzielnic miasta zawieszonego wysoko nad chmurami. Podobieństwa do cyklu powieści Latające miasta Jamesa Blisha są zamierzone. Podstawowe cechy rozgrywki w Sphere – Flying Cities to eksploracja i survival, napędzane generatorami antygrawitacyjnymi, które w grze pełnią zarówno role elementów unoszących powierzchnie, źródeł zasilania oraz ochrony miast. W grze uzyskamy dostęp do 30 typów budynków, opcji zarządzania infrastruktura i surowcami oraz zasobami (w tym energią, utrzymująca miasto nad ziemią). W nieprzyjaznym otoczeniu przyjdzie nam korzystać z pomocy dronów, pozyskujących surowce, poszukujących ocalałych i wznoszących budynki. Na granicy atmosfery czasami trzeba będzie się zmierzyć z kataklizmami – od burz geomagnetycznych, po asteroidy i chmury złożone z toksycznych gazów. Nade wszystko – będziemy musieli jednak zadbać o kruchy ekosystem, dostarczając żywność, zapewniając schronienie i opiekę podopiecznym.
Sphere – Flying Cities trafia do Early Access na Steamie https://store.steampowered.com/app/1273220/Sphere__Flying_Cities/ w cenie 64,99 zł. Droższa edycja Save the World (100,98 zł) dostarczy graczom dodatkowy, mini artbook oraz wesprze organizację Atmosfair (inicjatywy dotyczące ochrony klimatu).