Gra ukaże się wyłącznie na Playdate, a bohaterowi SKEW głosu użyczy Jason Isaacs. O współpracy z Frédérickiem Raynalem poinformował Jörg Tittel, scenarzysta i reżyser gry The Last Worker, przewidzianej na współczesne konsole, PC oraz gogle VR.

Frédéricka Raynala znacie poprzez jego dzieła – Alone in the Dark, Little Big Adventure oraz Toy Commandera. SKEW na Playdate (żółtą konsolę z kobrbką) ma być niekończacym się spinnerem z zepsutym CoBotem (z głosem Jasona Isaacsa). W SKEW (na jednym śmigle) będzie trzeba przelecieć przez niebezpieczne tylne kanały JFC-1, największego sklepu internetowego na świecie, unikając niebezpieczeństw i walcząc o najlepszy wynik na globalnej tablicy wyników. 1-bitowa kolorystyka Playdate zostanie wykorzystana do stworzenia silnika 3D (nad którym pracuje Frédérick Raynala), a każdy z poziomów będzie generowany proceduralnie. Do sterowania będzie można wykorzystać korbkę, akcelerometr oraz przyciski i pad konsoli. SKEW oznacza też powrót Frédéricka Raynala do tworzenia gier po dłuższej przerwie, którą twórca Alone in the Dark poświęcił swój na pracę nad złożonymi projektami związanymi m.in. z robotyką i inteligentnymi miastami.

„Kiedy Jörg po raz pierwszy pokazał mi grafikę koncepcyjną SKEW byłem zdumiony, jak bardzo przypomina ona silnik szkieletowy 3D, który napisałem kilka lat temu. Czułem, że idealnie pasuje do Playdate. Praca z Playdate to prawdziwa przyjemność, jego low-tech i 1-bitowy ekran przypominają mi, jak ograniczenia techniczne mogą pobudzać kreatywność i zamieniać proces tworzenia w grę samą w sobie. Pomaga również skupić się na rozgrywce, ponieważ nie zgubisz się zbyt wiele funkcji pobocznych. Starałem się uszanować starą zasadę «łatwe do grania, trudne do opanowania» i mam nadzieję, że wszystkim się to spodoba.” – Frédérick Raynal

„Byłem fanem twórczości Freda, odkąd jako dziecko grałem w Alone in the Dark, grę, która na zawsze odmieniła gry – od wynalezienia gatunku survival horror po wprowadzenie postaci 3D w czasie rzeczywistym. Przeprowadziłem wywiad z Fredem dla Official Dreamcast Magazine na temat Toy Commandera w 1999 roku i od tego czasu pozostajemy przyjaciółmi. Kiedy oboje zakochaliśmy się w Playdate, nie mieliśmy innego wyjścia, jak tylko stworzyć dla niego grę.” – Jörg Tittel

The Last Worker www.thelastworker.com  to pierwszoosobowa narracyjna przygodówka napisana i wyreżyserowana przez Jörga Tittel, opracowana przez pionierów VR Wolf & Wood i wydana przez Wired Productions. Gra koncentruje się na zmaganiach w coraz bardziej zautomatyzowanym świecie i oferuje emocjonującą, prowokacyjną i komediową historię z bogatymi postaciami granymi przez gwiazdorską obsadę (Jason Isaacs, Ólafur Darri Ólafsson, Zelda Williams, Tommie Earl Jenkins, David Hewlett, Clare-Hope Ashitey). Oferując wyjątkowo wciągającą rozgrywkę, ręcznie wykonane wizualizacje 3D i 2D oparte na koncepcjach legendarnego brytyjskiego artysty komiksowego Micka McMahona (Judge Dredd, Batman) oraz wieloinstrumentalną muzykę Olivera Krausa, The Last Worker był jedyną grą biorącą udział w 78. Venice International Film Festival. The Last Worker ukaże się na początku 2023 roku na PlayStation 5, Xbox Series X i S, Nintendo Switch, główne platformy VR i PC.