Walka i eksploracja podziemi rozpisane na karty. Zapadająca w pamięć oprawa graficzna. I jeszcze te emocje po każdym zwycięstwie okupionym porcjami bandaży i odpoczynkiem w prowizorycznym obozowisku. Wspominałem o unikalnym lore i galerii potworów inspirowanych grzybkami i pizzą?
Projekt gry zrealizowany w 14 dni w ramach 7 Day FPS 2021. Rzeczywiście świat obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, broniąc się talią kart i tak samo podejmując decyzje o dalszej eksploracji (bądź co bądź mocno liniowo zaprojektowanych podziemi). Uproszczenia w rozgrywce w pełni rekompensuje zaskakujący system walki, niekiedy wspierany mocnymi kartami atutowymi, sprawnie zrealizowane buffy i debuffy oraz inne niespodzianki, wyskakujące na nas podczas walki (w wyniku sprawnego operowania magią i przywołaniani, przez przeciwników).
Przedstawiony w Shroom and Gloom The Underealm ładnie miesza uniwersa – bo wkraczamy do podziemi uzbrojeni jedynie w zardzewiały miecz i dogorywającego smartfona, wiedzeni apetytem na pieczone grzybki. Wkrótce odkryjemy cel tej podróży, która wiedzie wprost do stóp Króla Pustki. Po drodze warto nabrać wprawy w walce i zebrać solidną talię ofensywnych i defensywnych kart. Projekt zrealizował zespół w składzie Evan „Shroom-Whisperer” Greenwood (design i kod), Ben „Roast-Master” Rausch (design i grafika), Jason „Jack and Slash” Sutherland oraz Haezer „Just plain Haezer” Haezer (muzyka i dźwięk).