Twórcy najnowszej strategii czasu rzeczywistego 4X osadzonej w uniwersum Diuny Franka Herberta przypominają o sobie kolejnymi zapowiedziami frakcji uczestniczących w konflikcie o kontrolę nad cenną przyprawą. Tym razem możemy poznać cechy rodu Harkonnenów.
Pod koniec stycznia Shiro Games przybliżyło nam ród Atrydów, teraz czas na przypomnienie sobie (anty-)bohaterów wywodzących się z Giedi Prime.
Ród Harkonnen zamieszkuje silnie uprzemysłowiona planetę, kontrolowaną przez okrutnego barona Vladimira Haronnena. Brutalność i ogromne ambicje to cechy, które zapewniły Harkonnenom opinię najbardziej przerażającej frakcji w Imperium. Przebiegła i złowroga taktyka polityczne tego rodu wiąże się tez z historyczną waśnią z Atrydami. Wśród postaci znanych z kart powieści Franka Herberta w grze zobaczymy m.in. Glossu Rabbana, mentata Pitera de Vries, Feyda-Rautha oraz Iakina Nefuda.
Kluczowe siły Harkonnenów sprowadzają się do potężnych zasobów bojowych i morderczego treningu żołnierzy, którzy stają się fanatycznymi machinami wojennymi – zdolnymi do walki na śmierć i życie, niezależnie od zrozumienia przyczyn konfliktu i jego zasadności. Po zranieniu żołnierze Harkonnenów mogą wpaść w szał berserkera. Wśród pozostałych jednostek wyróżnia się Straż przednia – mistrzowie walki i znakomici zabójcy, Kanonierzy – eksperci od wyburzania, wyposażeni w eksperymentalną broń wybuchową, Straż Domu –bezwzględni mordercy i niepowstrzymane machiny wojenne oraz Stealth Probes – jednorazowe i niedrogie urządzenia mechaniczne, stworzone do szpiegowania i mordowania z cieni.