Pojawienie się kilka lat temu Fallouta Shelter wywołało falę naśladowców, którzy sprytnie kopiując wybrane elementy mechaniki atomowego schronu, poprawili to, co nie do końca grało w pomyśle Bethesdy. Tak narodził się m.in. Sheltered studia Unicube – pikselartowe połączenie menedżera podziemnego schronu z próbami pozyskania (w taktycznej walce) zasobów w zewnętrznych światach.
Od premiery Sheltered w 2016 roku minęło już sporo czasu. Więc warto chyba spróbować jeszcze raz. Team17 wraz z Unicube Studios w przygotowanym, filmowym zwiastunie „dwójki” proponują nam postapokaliptyczną przygodę, która zacznie się 21 września 2021. Ponownie rzucimy się w wir wyzwań, zarządzania zasobami i strategię obliczoną na przetrwanie.
Zmiany widoczne są gołym okiem – przetrwanie na pustkowiach doczekało się zmodyfikowanego systemy walki, mechaniki frakcji, wpływającej na rozgrywkę oraz zupełnie odmienionej oprawy graficznej 3D. Ponownie zmierzymy się z dwojakimi zagrożeniami – zarówno zewnętrznymi, jak i wewnętrznymi, związanymi z umiejętnym (lub nie) zarządzaniem zasobami i zaspokajaniem potrzeb ocalałych. Będzie też sporo klasycznego craftingu, zabawy w przygotowanie posiłków i zróżnicowanych metod uzyskania prądu, niezbędnego do funkcjonowania schronu. Nowy element mechaniki, związany z podziałem na frakcje będzie miał bezpośredni wpływ na kampanię poprzez nawiązywanie relacji z innymi obozami, opcje handlu i współpracy, bądź zaciekłej rywalizacji (mającej na celu wyeliminowanie z gry rywali). Radzimy uważać na przywódców frakcji – są zdecydowanie silniejsi od mieszkańców schronów. Walki w Sheltered 2 uwzględniają możliwość tworzenia czteroosobowych grup zwiadowców oraz potyczek uwzględniających zadawanie obrażeń w określone części ciał wrogów. Wszystko rozliczane w punktach wytrzymałości, więc będziemy zmuszeni dobrze planować swoje posunięcia.