Co nie koniecznie znaczy to, co możecie sobie myśleć. Wbrew pozorom, PCty wcale nie są górą.

Serwis Gamesindustry.biz przygotował doroczne podsumowanie stanu rynku, z którego można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy – najwyżej ocenianą grą roku było Red Dead Redemption 2 (przynajmniej według średniej z Metacritic), trzy gry, o których najwięcej pisano w sieci nie ukazały się w tym roku (to Fortnite, PUBG i Overwatch; na temat pierwszego powstało niemal 70 tysięcy artykułów), a trzy najpopularniejsze zwiastuny gier na YouTube były zwiastunami… Fortnite.

W kwestii sprzedaży rynek PC zajmuje 25% całości zysków lub 33,4 miliarda dolarów i jest najmniejszym z trzech segmentów. Konsole zarobiły niewiele więcej, 28%, podczas gdy gry mobilne resztę, 47% całości przychodów. Wszystkie segmenty zaliczyły wzrost, ale największy, ponad piętnastoprocentowy, przypadł konsolom. Z ważnych informacji na temat rynku PC dowiadujemy się natomiast, że znacząco skurczył się udział w nim gier przeglądarkowych, o prawie piętnaście procent, a udział gier pudełkowych na PC, przynajmniej w Wielkiej Brytanii, wynosi mniej niż jeden procent całości.