Wielokrotnie zapowiadany, rozwijany przez niemal osiem lat mod, który pochłonął ponad 15 000 USD w sprzęcie i assetach (sfinansowanych w formie wsparcia), a także kosztował kilkanaście tysięcy godzin pracy – właśnie wylądował na serwerach i czeka na chętnych do zanurzenia się w gęstej od zombie atmosfery Resident Evila.

Słowo mod nie określa jednak zmian wprowadzonych w oryginalnej grze – to raczej remaster, w którym wszystkie tekstu przeskalowano 8-16-krotnie, ręcznie poprawiono, zmieniono modele 3D, wygląd menu, przerywników filmowych, oświetlenia, efektów wizualnych. Poprawiono również efekty dźwiękowe i uzupełniono oryginalną grę o brakujące pliki. 37-gigabajtowe archiwum możemy pobrać ze strony projektu. Do zabawy niezbędna będzie również podstawowa wersja gry Residenrt Evil 4 ze Steama (aktualnie w promocji, do kupienia za 21 zł). Razem z podstawową grą trzeba będzie więc przygotować niemal 50 GB wolnego miejsca na Residenta. Szczegóły dotyczące instalacji moda dostępne są na stronie projektu, omówiono je również w nagraniu: