Konsolowe edycje Replikatora zapowiadają się z premierą na Xboksie One, Xboxach series S i X, PlayStation 4 i 5 oraz Switchu w najbliższy piątek, 26.05.2023 r. Na Steamie gra debiutowała rok wcześniej.

Strzelanina z widokiem z lotu ptaka studia R_Games obiecuje nam wciągającą rozgrywkę z odkrywaniem tajemnic pewnego kompleksu badawczego (w estetyce sci-fi). Zabawa sprowadza się do eksploracji złożonych labiryntów stacji kosmicznych i strzelaniu do hord przeciwników z dziesiątków typów broni, przy wsparciu implantów, oferujących zróżnicowane umiejętności pasywne. Reszta zależy od zręczności, bystrego wzroku, uników i częstych zgonów, które mogą usprawnić kolejną próbę przejścia przez labirynt dzięki uprzednio zebranym zasobom (wymienialnym na ulepszenia i broń). Fabuła w tej grze jest mniej istotna, warto jedynie wspomnieć, że w tajnym kompleksie badawczym miał miejsce wypadek, w wyniku którego zginął cały personel. Teraz grupa najemników (dowodzona przez przemytnika Khana) będzie musiała odkryć przyczynę tego, co się stało.

Tradycyjnie dla roguelike twin stick shooterów układ labiryntów i lokalizacja przedmiotów są generowane losowo, a zbieranie planów uzbrojenia i wpisów z dzienników załogi – da nam przewagę bojową i odsłoni nieco z tajemnic kompleksu badawczego. Ostateczny cel to dotarcie do tytułowego Replikatora i pokonanie go… czymkolwiek jest. Wcześniej przebrniemy przez 12 poziomów i pokonamy kilku pomniejszych bossów. Do wyboru – cztery grywalne postacie o zróżnicowanej charakterystyce. R_Games szacuje czas rozgrywki na ok. 8-9, dla miłośników łażenia po wszelkich dziurach i zakamarkach – nawet 30+.