Bethesda podczas QuakeConu, świętując 25 rocznicę gry, zapowiedziała i zrealizowała powrót Quake’a na ekrany PC i konsol do gier. Tym razem z crossplayem pomiędzy Xboxem One, PlayStation 4, Switchem oraz w ramach wstecznej zgodności – również na ekranach Xboxów Series S i X, a także PlayStation 5.
Wkrótce mamy zobaczyć także natywne wersje Quake’a na PS5 i Xboxa Series S i X, działające w 4K i 120 fpsach, wszystko to w ramach bezpłatnej aktualizacji. Zmiany w Quake’u dotyczą dostosowania rozdzielczości do szerokoekranowych monitorów 4K, poprawki w modelach, dynamiczne oświetlenie (dlaczego by nie ray tracing, jak w Quake II RTX?), antyaliasing, głębię ostrości, wszystko ro z oryginalną ścieżką dźwiękową Trenta Reznora. Oprócz crossplay’u online będzie też szansa zmierzyć się w trybie lokalnym na dzielonym ekranie (do 4 graczy) i współpracować w walce.
Quake zawiera również oba oryginalne rozszerzenia: The Scourge of Armagon i Dissolution of Eternity, a także dwa rozszerzenia stworzone przez uznany zespół MachineGames: Dimensions of the Past i całkowicie nowy zestaw poziomów – Dimension of the Machine. Gra już jest dostępna w cyfrowej dystrybucji, dotychczasowi posiadacze Quake’a na Steamie i Bethesda.net otrzymają bezpłatną aktualizację do rozszerzonej wersji. Jak na nasz gust stary-nowy Quake wygląda… bardzo tradycyjnie. Szczegółowe informacje można znaleźć w tym miejscu.