Z dobrze poinformowanych źródeł wiemy, że po dwóch miesiącach intensywnych wysiłków powstały dwa dodatkowe TAP-y, będące uzupełnieniem Puszki Pandory Marcina Borkowskiego. Tym samym wielkość Puszki wzrosła niemal trzykrotnie (bo pliki zawierające intro i outro do gry zajmują niemal tyle samo miejsca, co sama tekstowa przygodówka Borka).

Zacznijmy jednak od podstaw – u zarania projektu stworzenia współcześnie dodatków do pierwszej wydanej w Polsce gry komputerowej powstały dwa założenia – po pierwsze wstęp i zakończenie mają ściśle korespondować z oryginalną fabułą gry, po drugi – animowana opowieść musi być programem działającym na ZX Spectrum 48K z drobnym wsparciem AY-ka (dodatkowego układu dźwiękowego, umożliwiającego realizację oprawy audio bez zbytniego obciążania CPU).

Po wstępnym określeniu scenariusza obu animacji – na chwilę do akcji wkroczył Śledziu, który za namową Łapusza nakreślił szkice obrazków, stanowiące ilustrowany scenopis obu produkcji. To oczywiście zaledwie zarys tego, co zaczęło się dziać chwilę później, bo następne dwa miesiące wymagały uważnego prześledzenia i sprawdzenia założeń w praktyce – jednym z głównych pomysłów, który zadecydował o kształcie intra i outra było przedstawienie całej fabuły w formie monochromatycznych, panoramicznych ujęć. Oszczędzając tym samym miejsce w pamięci (zajmowane przez pełnoekranowe obrazki), by dało się wcisną kilka animacji. Główny nakład pracy nad obiema produkcjami spadł na Marcina Rusinowskiego, który pracowicie tworzył sceny z pikseli do każdego z punktów scenariusza oraz Krystiana Włoska, który składał kodem wszystkie elementy intra i outra. W sumie to wiele długich godzin przesiadywania na tyłku, klepania kodu i stawiania pikseli. To także jedno z 10 zadań, które Tygrys wyznaczył sam sobie do realizacji w ramach 10 projektów na 10-lecie serwisu Speccy.pl. Tym samym, po dwóch miesiącach pierwsze z zadań zostało zrealizowane. Ciekawostką pozostaje fakt, iż logo serwisu Speccy.pl widnieje także na poprzedniej, rocznicowej Puszcze Pandory, która pojawiła się na PGA w 2012 roku.

Scenariusz do intra i outra wymagał w trakcie prac pewnych modyfikacji – skrócone zostały m.in. podpisy, wyświetlane w trakcie wydarzeń przedstawianych na ekranie. Z długich opisów pozostały krótkie, treściwe komunikaty. W procesie twórczym pojawiło się też wiele dodatkowych animacji. Intro dostępne jest na taśmie dla wszystkich nabywców specjalnej, rocznicowej edycji Puszki Pandory, za to do outra – trzeba już poznać kod, który rozbroił niegdyś, w latach 80. pewną rakietę, która miała zniszczyć resztki cywilizacji na Ziemi. A to już niebawem, na Waszych ekranach.