Kampania na wspieram.to wychodzi na ostatnią prostą – w niedzielę (10.01.2021 r.) o północy dowiemy się, czy jedna z najstarszych polskich gier tekstowo-przygodowych przekroczy pułap 100 000 zł (a Borek odetchnie, bo nie spełni się obietnica samodzielnego wypalania każdego egzemplarza gry na płytach, złożona przy 200 000 zł).
Dla uczestników kampanii to wybory odpowiedniego pakietu, dla zespołów (bo jest ich więcej niż jeden) zaangażowanych w wydanie Puszki Pandory na 35-lecie podróży kursorem po mapie – wytężony okres pracy. Tym razem kilka słów od kuchni jednego z fragmentów tego rozłożonego na mniejsze części, całkiem sporego projektu.
Finansowane kampanii Puszki Pandory po przekroczeniu progu 85 000 oznacza dla wszystkich osób wspierających wydanie fizycznej reedycji wiele bonusów: począwszy od drukowanych felietonów Borka, przez opowiadanie Marka Baranieckiego zatytułowane Głowa Kasandry (również w druku), aż po nalepki, mapę (bez której ukończenie Puszki Pandory jest bardzo trudne), naklejki oraz (niebawem) Piwem i Mieczem w jednym albumie. Jednak oprócz fizycznych komponentów tej puszkowej układanki powstaje jeszcze jeden składnik cyfrowy, którego do tej pory nie mogliście zobaczyć.
Reaktywowany zespół Speccy Raiders (zwycięzcy pewnego konkursu na gry retro, zorganizowanego przez Borka przy okazji Pixel Heaven i ściśle powiązany z serwisem Speccy.pl) od kilku tygodni pracuje nad uzupełnieniem gry od dwa cyfrowe elementy – animowane intro i outro do Puszki Pandory.
Na podstawie krótkich fragmentów opowiadania, które widzimy na początku gry Borka oraz po jej ukończeniu powstał scenariusz z krótkimi fragmentami tekstu, ilustrowany storyboard stworzony przez Michała Śledzińskiego (Śledzia) i ostateczne wersje grafik nakreślone przez Marcina Rusinowskiego (Tooloudtoowide).
Nad całym kodem czuwa Krystian Włosek (Tygrys). Przedstawione, statyczne obrazki ma się rozumieć to tylko fragmenty animacji, prezentowanej na ZX Spectrum w postaci panoram z opisami. Na razie tyle możemy zdradzić. Intro i outro doczeka się również oprawy muzycznej (jak się w końcu za nią zabiorę, po niemal roku przerwy od trackerów) – co oznacza, że wspierający kampanię otrzymają ja na kasecie (oraz w postaci plików) ilustrowane, animowane i udźwiękowione opowieści otwierające i zamykające historię Puszki Pandory. Oczywiście działające na ZX Spectrum! Ciekawe co powie Borek, jak to zobaczy…
To tylko przecieki, więc finalna wersja obrazków może różnić się od tego co widzicie na screenshotach. Rocznicowa edycja Puszki Pandory będzie jedynym wydaniem gry, które zostanie uzupełnione o intro oraz outro.
Aktualizacja: Kampania zakończyła się sukcesem, zebrano łącznie 109 253 zł, co umożliwi wydanie Piwem i Mieczem dla każdego, kto wsparł zbiórkę kwotą 80 zł lub więcej.