To dziewięć milionów więcej, niż rok temu w tym samym momencie.

Dota 2 może przegrywać pod względem popularności z League of Legends, ale gra MOBA od Valve ma i tak olbrzymią bazę fanów. Włodarze Steama doskonale wiedzą, jak kapitalizować tę popularność, czego najlepszym dowodem są turnieje The International, mistrzostwa świata a Dotę, których pula nagród budowana jest w większości przez fanów kupujących rozmaite kosmetyczne dodatki do gry w ramach Battle Pass – Przepustki Bitewnej. Tegoroczna oferta tej przepustki jest odczuwalnie bardziej atrakcyjna niż w poprzednich latach, co znalazło odzwierciedlenie w ilości zakupów – po siedemdziesięciu czterech dniach jej sprzedaży, pula nagród przekroczyła 30 milionów dolarów, podczas gdy w poprzednim, rekordowym roku wynosiła na tym etapie 21 milionów.  W 2018 ostateczna pula nagród wyniosła „zaledwie” 25 milionów.

Warto zaznaczyć jedną rzecz w kwestii modelu finansowania The International – chociaż większość nagród, poza bazowym 1,6 miliona dolarów, finansowana jest przez społeczność, to zaledwie 25% każdej sprzedaży Przepustki Bitewnej i powiązanych z nią przedmiotów trafia do puli nagród. Oznacza to, że Valve zarobiło na tegorocznym The International ponad 100 milionów dolarów i przeznaczyło z tego 28,5 na nagrody – dopiero to daje pełne poczucie skali popularności i wsparcia ze strony fanów dla gry.

Tegoroczny The International rozgrywać się będzie w Szanghaju, co z pewnością także pomogło zebrać pieniądze – chińscy gracze mają tendencję do doceniania produktów, które są powiązane w jakiś sposób z ich krajem. W rozgrywkach weźmie udział osiemnaście drużyn, z czego dwanaście otrzymało zaproszenia do turnieju, a sześć zakwalifikowało się w regionalnych eliminacjach. Czempionami do pokonania są ubiegłoroczni zwycięzcy, drużyna OG, która pokonała w finale w 2018 PSG.LGD zdobywając tym samym 11 milionów dolarów.