Połowa lutego to ostatni moment na podjęcie ważnej decyzji – grać, czy nie grać w VR. Dokładniej – PlayStation VR2, bo niedługo na głowach graczy pojawią się nowe gogle, a redakcja PSX-a już coś o nich wie. I dwie okładki do tego (jedna dla prenumeratorów).

W lutowym numerze magazynu, obok modnych gogli Sony rozgościły się również przekrojowe materiały – w tym historia Dragon Age, jest też tematyka ściśle związana z jedzeniem i grami oraz finansami i grami – ściślej – najdroższymi produkcjami w historii gier wideo. W dziale recenzji nie mogło zabraknąć Dziedzictwa Hogwartu, remake’ów Dead Space i Forspokena, a także testy Evercade EXP, DualSense Edge i Picade Arcade Machine.

Po przeprowadzeniu ankiety wśród czytelników PSX Extreme (a także korespondencji mailowej, forumowej i rozmów tradycyjnych) – redakcja PSX zdecydowała, że na łamach magazynu nie będzie pełnoprawnej obecności PC, a to oznacza w najbliższej perspektywie brak testów kart graficznych i podobnych komponentów…. (i musicie uszanować i pogodzić się z taką decyzją). Niezależnie od tej decyzji – Steam Deck to już konsola, więc trzeba uszanować decyzję Valve… i tak dalej, dlatego przy ocenach gier pojawią się informacje o ich dostępności na PC.

Na pytanie, czy PSX Extreme pójdzie w PC, esport i testy akcesoriów otrzymaliśmy jasną odpowiedź rednacza Rogera:

„Tutaj odpowiedź jest prosta – to nie byłby już MÓJ magazyn. Magazyn, którego tworzenie sprawia mi co miesiąc masę radości i jest, tak jak w przypadku redaktorów piszących na łamy Szmatławca, sumą doświadczeń składających się na to, jak postrzegamy naszą pasję. Tutaj naprawdę nikt nie robi tego dla zarobków, bo przecież doskonale wiemy jakie są stawki w prasie i że kasa płynie dzisiaj przede wszystkim do internetu, Youtuberów i TikTokerów. I nie można się na to obrażać, trzeba robić swoje. Ale te 15-20 tysięcy mniej lub bardziej regularnych czytelników pisma to osoby, które są z nami od lat, które kochają magazyn tak jak my i wierzą, że będzie żył 100 lat i jeden dzień dłużej. I to przede wszystkim dla nich tworzymy PSX Extreme. Dlatego wejście w rynek PC na zasadach, na jakich działa CD Action, czy działał PIXEL, byłby strzałem w społeczność i nas samych. Chcemy pisać o grach, popkulturze, trendach na rynku, dostarczać ciekawą publicystykę, analizy, wywiady i pod tym kątem miejsce dla pecetów w PSX Extreme jest. Ale to żadna nowość – ono było tu od dawna. Gdy pisaliśmy o Steamie, testowaliśmy konkurencyjne dla PS VR gogle, bawiliśmy się SteamDeckiem czy recenzowaliśmy Half-Life: Alyx i Diablo Immortal. To jest droga, jaką podążamy. Nie analiza kart graficznych, porównań procesorów i testowania czy tytuł pójdzie mi w 4K na kompie za 3 koła, a przede wszystkim GRANIE i GRY samo w sobie, jako część nas i część szeroko pojętej rozrywki. Być może to zła droga, być może powinniśmy otworzyć się teraz „na wszystko”, ale nie byłoby to prawdziwe. Co miesiąc dostarczamy Wam 116 stron i jesteśmy tu ponad 25 lat. Jeśli mamy zejść ze sceny, to chcemy to zrobić na naszych warunkach. Żyjemy w blisko 40 milionowym kraju, w którym tysiące osób deklaruje regularne granie, a nowe produkcje reklamowane są w kinach, na przystankach i bilbordach na skalę, o jakiej jeszcze 10-15 lat temu nie było mowy. Skoro w takich okolicznościach nie ma w kioskach miejsca nawet na 2-3 regularnie ukazujące się miesięczniki o grach, to może faktycznie jesteśmy już skansenem dla wybranych? Osobiście trzymam kciuki, aby ten skansen trwał jak najdłużej.”

Pełny spis treści PSX Extreme #306

Tematy Numeru

PlayStation VR2 – pierwsze wrażenia

Wirtualna rzeczywistość – siedem lat po reaktywacji

Ile kosztują gry?

Tim Burton: Krzywo, straszno i śmiesznie

Co nowego

Wild Hearts

Lightyear Frontier

Minecraft Legends

The Lords of the Fallen

Picade Arcade Machine – test

Evercade EXP – test

DualSense Edge – test

Playtesty

Wo Long: Fallen Dynasty

Sherlock Holmes: The Awakened

Recenzje

Forspoken

Age of Empires II: Definitive Edition

Wanted: Dead

Season: A Letter to the Future

SpongeBob Kanciastoporty: The Cosmic Shake

Dead Space

ATONE: Heart of the Elder Tree

Risen

Dziedzictwo Hogwartu

Collosal Cave

Backfirewall_

OddBallers

Deliver Us Mars

Fashion Police Squad

Neptunia Sisters VS Sisters

Hi-Fi Rush

Hardkor

Heroiny w innym świecie

Praca w branży o projektowaniu i produkcji gier taktycznych

Gamingowe gastro

Oblicza wojny

Myszaq lubi

Retro

The Legend of Zelda – Ocarina of Time – retrorecenzja

Carmageddon – zabójcza prędkość

Kolekcja Platinum – jak to kiedyś uwielbialiśmy kupować pudełka

ULRDABBA czyli baśń o chłopcu z Bulowic i mężczyźnie zmienionym w pszczołę

Nowe gry na stare konsole – PS5 czy XSX? Może wciąż wystarczy NES

Dragon Age – Pasja, presja, przypadek

Felietony

Fabularna tawerna [Zax]

Savepoint [Michał Walkiewicz]

Dwóch zgryźliwych tetryków [Mielu / Marcellus]

Na piechotę [Piechota]

Od gracza dla graczy [Mazzi]

Okiem maniaka [Roger]

Stałe rubryki

Co nowego

Ohayo Nippon

Dobre, bo polskie

Hyde Park

Headshot

Region Filmowy

Comix Zone

KDPSX – komiks Śledzia

Graczpospolita

Listy

Patronite