Połowa lutego to ostatni moment na podjęcie ważnej decyzji – grać, czy nie grać w VR. Dokładniej – PlayStation VR2, bo niedługo na głowach graczy pojawią się nowe gogle, a redakcja PSX-a już coś o nich wie. I dwie okładki do tego (jedna dla prenumeratorów).
W lutowym numerze magazynu, obok modnych gogli Sony rozgościły się również przekrojowe materiały – w tym historia Dragon Age, jest też tematyka ściśle związana z jedzeniem i grami oraz finansami i grami – ściślej – najdroższymi produkcjami w historii gier wideo. W dziale recenzji nie mogło zabraknąć Dziedzictwa Hogwartu, remake’ów Dead Space i Forspokena, a także testy Evercade EXP, DualSense Edge i Picade Arcade Machine.
Po przeprowadzeniu ankiety wśród czytelników PSX Extreme (a także korespondencji mailowej, forumowej i rozmów tradycyjnych) – redakcja PSX zdecydowała, że na łamach magazynu nie będzie pełnoprawnej obecności PC, a to oznacza w najbliższej perspektywie brak testów kart graficznych i podobnych komponentów…. (i musicie uszanować i pogodzić się z taką decyzją). Niezależnie od tej decyzji – Steam Deck to już konsola, więc trzeba uszanować decyzję Valve… i tak dalej, dlatego przy ocenach gier pojawią się informacje o ich dostępności na PC.
Na pytanie, czy PSX Extreme pójdzie w PC, esport i testy akcesoriów otrzymaliśmy jasną odpowiedź rednacza Rogera:
„Tutaj odpowiedź jest prosta – to nie byłby już MÓJ magazyn. Magazyn, którego tworzenie sprawia mi co miesiąc masę radości i jest, tak jak w przypadku redaktorów piszących na łamy Szmatławca, sumą doświadczeń składających się na to, jak postrzegamy naszą pasję. Tutaj naprawdę nikt nie robi tego dla zarobków, bo przecież doskonale wiemy jakie są stawki w prasie i że kasa płynie dzisiaj przede wszystkim do internetu, Youtuberów i TikTokerów. I nie można się na to obrażać, trzeba robić swoje. Ale te 15-20 tysięcy mniej lub bardziej regularnych czytelników pisma to osoby, które są z nami od lat, które kochają magazyn tak jak my i wierzą, że będzie żył 100 lat i jeden dzień dłużej. I to przede wszystkim dla nich tworzymy PSX Extreme. Dlatego wejście w rynek PC na zasadach, na jakich działa CD Action, czy działał PIXEL, byłby strzałem w społeczność i nas samych. Chcemy pisać o grach, popkulturze, trendach na rynku, dostarczać ciekawą publicystykę, analizy, wywiady i pod tym kątem miejsce dla pecetów w PSX Extreme jest. Ale to żadna nowość – ono było tu od dawna. Gdy pisaliśmy o Steamie, testowaliśmy konkurencyjne dla PS VR gogle, bawiliśmy się SteamDeckiem czy recenzowaliśmy Half-Life: Alyx i Diablo Immortal. To jest droga, jaką podążamy. Nie analiza kart graficznych, porównań procesorów i testowania czy tytuł pójdzie mi w 4K na kompie za 3 koła, a przede wszystkim GRANIE i GRY samo w sobie, jako część nas i część szeroko pojętej rozrywki. Być może to zła droga, być może powinniśmy otworzyć się teraz „na wszystko”, ale nie byłoby to prawdziwe. Co miesiąc dostarczamy Wam 116 stron i jesteśmy tu ponad 25 lat. Jeśli mamy zejść ze sceny, to chcemy to zrobić na naszych warunkach. Żyjemy w blisko 40 milionowym kraju, w którym tysiące osób deklaruje regularne granie, a nowe produkcje reklamowane są w kinach, na przystankach i bilbordach na skalę, o jakiej jeszcze 10-15 lat temu nie było mowy. Skoro w takich okolicznościach nie ma w kioskach miejsca nawet na 2-3 regularnie ukazujące się miesięczniki o grach, to może faktycznie jesteśmy już skansenem dla wybranych? Osobiście trzymam kciuki, aby ten skansen trwał jak najdłużej.”
Pełny spis treści PSX Extreme #306
Tematy Numeru
PlayStation VR2 – pierwsze wrażenia
Wirtualna rzeczywistość – siedem lat po reaktywacji
Ile kosztują gry?
Tim Burton: Krzywo, straszno i śmiesznie
Co nowego
Wild Hearts
Lightyear Frontier
Minecraft Legends
The Lords of the Fallen
Picade Arcade Machine – test
Evercade EXP – test
DualSense Edge – test
Playtesty
Wo Long: Fallen Dynasty
Sherlock Holmes: The Awakened
Recenzje
Forspoken
Age of Empires II: Definitive Edition
Wanted: Dead
Season: A Letter to the Future
SpongeBob Kanciastoporty: The Cosmic Shake
Dead Space
ATONE: Heart of the Elder Tree
Risen
Dziedzictwo Hogwartu
Collosal Cave
Backfirewall_
OddBallers
Deliver Us Mars
Fashion Police Squad
Neptunia Sisters VS Sisters
Hi-Fi Rush
Hardkor
Heroiny w innym świecie
Praca w branży o projektowaniu i produkcji gier taktycznych
Gamingowe gastro
Oblicza wojny
Myszaq lubi
Retro
The Legend of Zelda – Ocarina of Time – retrorecenzja
Carmageddon – zabójcza prędkość
Kolekcja Platinum – jak to kiedyś uwielbialiśmy kupować pudełka
ULRDABBA czyli baśń o chłopcu z Bulowic i mężczyźnie zmienionym w pszczołę
Nowe gry na stare konsole – PS5 czy XSX? Może wciąż wystarczy NES
Dragon Age – Pasja, presja, przypadek
Felietony
Fabularna tawerna [Zax]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Mielu / Marcellus]
Na piechotę [Piechota]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Okiem maniaka [Roger]
Stałe rubryki
Co nowego
Ohayo Nippon
Dobre, bo polskie
Hyde Park
Headshot
Region Filmowy
Comix Zone
KDPSX – komiks Śledzia
Graczpospolita
Listy
Patronite