Połowa lat 90. upłynęła pod znakiem PSX-a i pierwszego szturmu na (kieszenie) graczy przez Sony. Trzeba przyznać, że wynik nieporozumienia z Nintendo przełożył się na rewolucję w świecie konsol do gier, a PlayStation wkrótce obnażyła kły, gdy na ekranach TV pojawił się Wipeout stworzony przez Psygnosis.
Serwis Forest of Illusion zajmujący się kolekcjonowaniem, zachowywaniem i udostępnianiem prototypów gier na różne platformy tym razem serwuje deweloperom historyczną ciekawostkę (do celów edukacyjnych) – to kod źródłowy Wipeouta na PlayStation oraz PC napisany w C. Raczej niekompletny (pozbawiony większości niezbędnych do skompilowania gry assetów), ale interesujący z punktu widzenia twórców gier, doskonale pamietających pisanie i optymalizację kodu w połowie lat 90.
Today we have released the source code to Wipeout by Psygnosis, a futuristic racing game set in 2052! It includes the source to both the original PSX game as well as it’s Windows port. Please note that it is currently unknown if these sources are fully buildable. pic.twitter.com/b6KTJa73cn
— Forest of Illusion (@forestillusion) March 27, 2022