Wydawnicza dywizja 11 bit studios – zwana w szeregach firmy działem External Development – zaprezentowała pierwsze informacje o największym ze swych dotychczasowych projektów – kodowo nazwanym Vitriol, jednocześnie zapraszając na wyprzedaż wydawcy odbywającą się na Steam.

Projekt Vitriol to największe do tej pory wydawnicze przedsięwzięcie 11 bit studios. Przekraczający 17 milionów złotych budżet produkcji, który pozwoli na pełen voice acting i sesje motion capture dla postaci w grze, tylko podkreśla jego skalę. Oto pierwsza, mroczna zapowiedź tytułu:

„Nasza gra to głębokie, moralnie niejednoznaczne RPG oparte na narracji” – mówi Jakub Rokosz, CEO/Project Lead w pracującym nad grą studio Fool’s Theory. „Ale pozwólcie, że ujawnię trochę prawdziwej esencji: gra dotyczy ezoterycznej strony rzeczywistości, mrocznej części świata, której większość z nas nie widzi i nie jest jej nawet świadoma. Ale ciemność ciągle tam jest i czai się za każdym rogiem. Zerka na nas uważnie z cienia i niezależnie od tego, czy jesteśmy tego świadomi czy nie, zbiera swoje żniwo i upewnia się, że będziemy mieli wobec niej dług do spłacenia. Historia Vitriola zaczyna się w miejscu i czasie, w którym rzeczywistość, folklor, energia i mistycyzm spotkały się w tyglu: w Warszawie początku XX wieku będącej pod caratem Rosji. Globalne ujawnienie projektu Vitriol odbędzie się tego lata!”

Ponadto wyprzedaż gier11 bit studios na platformie Steam to wielkie hity w atrakcyjnych cenach. Takie jak Moonlighter – RPG akcji opracowane przez studio Digital Sun Games, które nadal fascynuje graczy wypełnionym lochami światem i w ciągu czterech lat na rynku sprzedało ponad 2 000 000 kopii na PC, konsole i urządzenia mobilne. Podobnie jak sympatycy gier hack-and-slash na świecie wciąż stają ramię w ramię z rodziną Bergsonów, by wesprzeć ją w krucjacie przeciwko korupcji w Children of Morta. Kolejne RPG akcji, tym stworzone przez Dead Mage Studio, sprzedało się na PC i konsolach w ponad 1 000 000 egzemplarzy od czasu premiery w 2019 roku.

„Nieustannie rozwijamy naszą wizję sensownej rozrywki z przesłaniem i tego, co ona oznacza dla studia i gier które firmujemy”– mówi Marek Ziemak, External Development Director w 11 bit studios. „Ale takie osiągnięcia jak powyższe dowodzą, że sukcesy artystyczny i komercyjny mogą Iść w parze. I nie zamierzamy na tym poprzestawać, ponieważ nasz zespół nieustannie szuka nowy projektów i rozmawia z wieloma utalentowanymi deweloperami z całego świata”.

Wraz z kolejnymi sukcesami odniesionymi przez gry z wydawnictwa,11 bit studios zyskało elastyczność niezbędną do prac nad tak ambitnym projektem jak Vitriol.