Dobre wieści dla fanów Maxa Payne płyną od strony korporacyjnej komunikacji Remedy Entertainment.

Twórcy oryginalnego Maxa Payne zapowiadają podpisanie umowy deweloperskiej z Rockstar Games na realizację remaku Maxa Payne i Max Payne 2: The Fall of Max Payne. Do czego obie firmy skłonił „niezatarty ślad w kulturze popularnej, atmosferę neo-noir, przełomową fabuła i strzelanina ze spowolnieniem czasu” – czyli wszystkie elementy, za które polubiliśmy Maxa.

„Byliśmy podekscytowani, gdy nasi wieloletni przyjaciele z Remedy zwrócili się do nas z prośbą o przerobienie oryginalnych gier Max Payne. Jesteśmy wielkimi fanami dzieł, które stworzył zespół Remedy przez lata i nie możemy się doczekać, aby zagrać w nowe wersje.” – Sam Houser, założyciel Rockstar Games

„Max Payne zawsze zajmował szczególne miejsce w sercach wszystkich w Remedy i wiemy, że miliony fanów na całym świecie czują to samo. Jesteśmy bardzo podekscytowani tym, że po raz kolejny będziemy współpracować z naszymi partnerami w Rockstar Games, aby mieć szansę na przywrócenie graczom fabuły, akcji i atmosfery oryginalnych gier Max Payne w nowym wydaniu.” – Tero Virtala, dyrektor generalny Remedy

Zgodnie z podpisaną umową deweloperską, Remedy będzie rozwijać obie gry z Maxem jako pojedynczy tytuł na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X oraz S, korzystając z własnego silnika gry Northlight. Budżet produkcji gry ma odpowiadać typowej produkcji AAA realizowanej przez Remedy Entertainment i zostanie sfinansowany przez Rockstar Games. Zgodnie z umową Remedy ma możliwość uzyskania tantiem po odzyskaniu przez Rockstar Games kosztów rozwoju, marketingu i innych kosztów dystrybucji oraz publikacji gry. Projekt jest obecnie w fazie tworzenia koncepcji, więc na remake Maxa Payne 1&2 przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.