Niektórzy użytkownicy korzystający z gry za pomocą sygnowanego przez logo pingwina systemu otrzymali od Blizzard w ostatnich dniach blokadę konta.
Szczegółowo o przebiegu sytuacji można przeczytać w tym wątku na Reddicie. Pierwotnie uważano, że blokada była spowodowana przez mylne uznanie włączonej w DXVK* funkcji async za cheat. Później jednak pojawiły się zgłoszenia od innych graczy, którzy także otrzymali blokady konta, mimo że funkcję async pozostawili wyłączoną. Na szczęście Blizzard usuwa blokady wynikłe z używania linuksa, co przy okazji oznacza, że są świadomi problemu i zapewne pracują nad jego rozwiązaniem. Gdyby jednak wam również zdarzyło się otrzymać blokadę z ww. powodów to skontaktujcie się z obsługą klienta Blizzard. Nie powinno być problemów z odwróceniem sytuacji. Niestety Overwatch na linuksie nie jest oficjalnie wspierany przez Blizzard i chcąc grać na tym systemie trzeba posiłkować się rozwiązaniami oferowanymi przez fanów, niemniej wydawcy gry nie tępią tych rozwiązań i nie zamierzają rzucać ich użytkownikom kłód pod nogi.
*w uproszczeniu, nakładka tłumacząca Direct3D 11 na Vulkan, co pozwala właśnie na uruchamianie gier korzystających z D3D11 pod linuksem