Przygotowany na RetrogradeJam 3 przez Programancera projekt to nic innego, jak brawler run’n’gun w dystopijnej stylistyce, która przywodzi na myśl scenerię z kinowego hitu lat 80.
Jeśli można do czegoś porównać Prison City, to zdecydowane jest to Gryzor/Contra z bogatym wyborem dodatkowego uzbrojenia, wymagającymi zręczności projektami poziomów i dziesiątkami bonusów poukrywanych w skrzynkach.
Tytułowe Prison City to Detroit otoczone murem i zamienione w więzienie dla najgorszych przestępców. Jedyną metodą na dostanie się do wnętrza tego strzeżonego obszaru są uzbrojone pociągi z zapatrzeniem. Akcja gry toczy się w 1997, kiedy to terroryści przeniknęli do Detroit uzbrajając więźniów i tworząc z przestępców armię. Jedynym ratunkiem jest emerytowany żołnierz, Hal Bruzer i jego power chakram oraz wyćwiczone przez nas od lat na klawiaturach i padach akrobatyczne umiejętności…
Warto zapamiętać, że na klawiaturze: A to skok, S – atak, D – bomba, a Enter – pauza. Postacią naszego bohatera sterujemy klawiszami ze strzałkami. Przed nami dwa poziomy zakończone bossami. Domyślnie gramy z włączonym Filtrem BjortFX CRT, który udaje krzywizny i efekty wizualne dawnych monitorów.