Steelkrill Studio (twórcy The Backrooms 1998 i Trenches) zamierzają postraszyć nas mrokiem i ciemnością wypełniającymi pustkę.
W roli jednego z ośmiu astronautów mamy odnaleźć się w środowisku, w którym naszym jedynym orężem jest lidar (albo po słowiańsku: dalmierz laserowy). Wokół czają się wrogowie i nasłuchują nas przez… mikrofon. Zabawa opiera się na skanowaniu przestrzeni, ulepszaniu sprzętu, korzystaniu z wieżyczek skanujących i sprawnej orientacji w otoczeniu. Wskazana ostrożność oraz unikanie głośnego stąpania gdzie nie trzeba, bo w Pustce coś się czai. Podstawą mechaniki rozgrywki jest lidar (teledetekcja bazująca na promieniach światła), a wrogów możemy dostrzec jedynie po zeskanowaniu pomieszczenia, co w praktyce wygląda tak:
The Voidness oprócz drobnych innowacji w zakresie immersji rozgrywki (jak nasłuchiwanie przez mikrofon naszego sapania, które może skłonić wrogów do ataku), szykuje się także rozwiązywanie zagadek, ulepszenia do skanera, wątki fabularne opowiadające o tytułowej Pustce, survival w niezbyt przyjaznym otoczeniu, ukrywanie się pod i za meblami, a także unikanie pakowania się z buciorami na szeleszczące obiekty. Niewątpliwie przyda się praktyka ze skradanek oraz umiejętne planowanie każdego kroku.
Coś to nam przypomina. Chociażby przygody w grze LIDAR.EXE.